بارزانی: هنوز به حمایت بین المللی برای تقویت امنیت و دموکراسی نیاز داریم

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
رئیس اقلیم کردستان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رئیس جمهور فرانسه بر تداوم نیاز اقلیم به حمایت بین المللی تاکید کرد.

«نچیروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان عراق امروز یکشنبه بر حمایت بین المللی برای تقویت امنیت و دموکراسی تاکید، و به امید اقلیم کردستان برای همکاری مشترک با فرانسه اشاره کرد.

بارزانی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه گفت: عراق در حال حاضر در انتظار برگزاری پنجمین دوره از انتخابات است و سفر مکرون به عراق در راستای حمایت آشکار از فرآیند دموکراسی در عراق است.

رئیس اقلیم کردستان گفت: امروز خوشحالیم که در اربیل از مکرون استقبال می کنیم، به نیابت از ملت کردستان به گرمی از آمدن شما به کردستان و عراق استقبال می کنیم و خوشامد می گوییم.

وی افزود: ما هنوز به تثبیت امنیت، تقویت دموکراسی و توسعه نهادهای دولتی و همچنین حمایت بین المللی نیاز داریم.

رئیس اقلیم کردستان با تاکید بر امید اقلیم کردستان به همکاری مشترک با فرانسه در زمینه مبارزه با تروریسم و تغییرات آب و هوایی علاوه بر اقتصاد، اشاره کرد که عراق و اقلیم کردستان می توانند عامل کمک به فرانسه و فراهم آوردن فرصت های سرمایه گذاری برای شرکت های فرانسوی باشند.

دو طرف امروز درباره اوضاع امنیتی و سیاسی عراق و اقلیم کردستان و آخرین تحولات منطقه و آینده تبادل نظر کردند و به بررسی توسعه روابط و حمایت فرانسه از اقلیم و عراق برای مبارزه با تروریسم پرداختند.

بارزانی بیان کرد که مقامات اقلیم این سفر را با اهمیت ارزیابی می کنند و خطاب به مکرون گفت که وی نقش اصلی در جمع کردن سران کشورها و موفقیت آمیز بودن کنفرانس بغداد ایفا کرده و از وی بابت این نقش آفرینی تشکر کرد.

رئیس اقلیم کردستان همچنین با ابراز امیدواری به حل مشکلات عراق و منطقه، از مکرون بابت نقشش در از بین بردن تنش ها بین اقلیم و بغداد در سال 2017 تشکر کرد.

از طرفی دیگر مکرون نیز تاکید کرد که اشتراکات و روابطی بین دو ملت فرانسه و کُرد وجود دارد.

مکرون گفت که این روابط هنگامی که نیروهای فرانسه در کنار نیروهای پیشمرگه، نیروهای عراقی و نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) برای مقابله با تروریسم ایستادند، توسعه یافت.

وی در ادامه بیان کرد که به بارزانی اطمینان داده است مبارزه با داعش ادامه داشته باشد تا بار دیگر داعش در عراق و سوریه ظهور نکند.

رئیس جمهور فرانسه اشاره کرد که دولت اقلیم کردستان فداکاری های زیادی برای پذیرش آوارگان ایزدی و پناهندگان عراق انجام داده است.

وی تاکید کرد که کشورش با تمام امکانات تلاش می کند تا آوارگان ایزدی و مسیحی به مناطقشان بازگردند و در این خصوص همه حمایت ها را انجام خواهند داد.

دیدار مشترک رؤسای سه گانه اقلیم کردستان با مکرون نیز برگزار شد و دو طرف به بررسی تحولات اوضاع در عراق و منطقه و راه های تحکیم روابط بین اقلیم کردستان و فرانسه پرداختند.

رئیس جمهور فرانسه در دیدار با رؤسای سه گانه اقلیم به روابط تاریخی بین فرانسه و اقلیم کردستان و نقش پیشمرگه در شکست داعش اشاره و بر تداوم حمایت و کمک کشورش به اقلیم تاکید کرد و گفت: سفر ما به کردستان پیامی دارد مبنی بر اینکه فرانسه از دوستان خود دست نمی کشد.

«مسرور بارزانی»، نخست وزیر اقلیم کردستان نیز در این نشست بر اهمیت اقدام و هماهنگی مشترک با فرانسه و جامعه بین المللی در راه حل همه مشکلات عراق به ویژه اختلافات بین کردستان و دولت فدرال عراق تاکید کرد.

اهمیت اجرای توافق سنجار و آماده سازی زمینه مناسب برای بازگشت آوارگان به مناطقشان از محورهای بررسی شده در این نشست بود.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟