میقاتی: یارانه همه کالاها به جز دارو در لبنان برداشته می شود

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
میقاتی: یارانه همه کالاها به جز دارو در لبنان برداشته می شود
وزارت انرژی لبنان برای چهارمین بار در سال جاری میلادی، قیمت بنزین در این کشور را افزایش داد.

براساس سند رسمی منتشرشده ازسوی دولت لبنان قیمت بنزین در این کشور 38 درصد افزایش یافته است. در این سند تأکید شده که این دستورالعمل باید به محض صدور آن اجرا شود.

«جورج البراکس»، عضو اتحادیه پمپ‌ بنزین داران لبنان، گفت که این مرحله ما قبل آخر برای برداشتن کامل یارانه بنزین در این کشور است و پیش‌بینی کرد که گام نهایی در پایان ماه جاری میلادی برداشته شود و قیمت بنزین در لبنان کاملا آزاد شود.

قیمت های جدید با درنظر گرفتن قیمت 12 هزار لیره برای هر دلار تعیین شده است. در قیمت‌گذاری قدیم قیمت دلار 8 هزار لیره تعین شده بود. این همه در حالی است که قیمت ارز در بازارهای غیر رسمی لبنان 14هزار و 600 لیره است.

لبنان پیش از این برای مهار قیمت بنزین و کاهش ضرر مردم از افزایش نرخ دلار، قیمت سوخت را براساس قیمت حمایتی دلار تعیین کرده بود که این اقدام منتقدانی داشت و موجب قاچاق سوخت و درنتیجه کمبود آن در بازارهای لبنان شده بود.

شب گذشته، «نجیب میقاتی»، نخست‌وزیر لبنان، در مصاحبه با CNN تأکید کرد که دولت پول یا ذخایری برای تأمین یارانه‌ها ندارد و خبر داد که همه یارانه‌ها به جز یارانه دارو برداشته خواهد شد و همه کالاها با قیمت واقعی خود به بازارهای لبنان وارد خواهند شد.

او گفت که در ماه‌های اخیر بیش از 10 میلیارد دلار یارانه برای کالاها پرداخت شده اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که فقط 26 درصد مصرف‌کنندگان واقعی لبنانی از آن بهره‌مند شده‌اند و مابقی به جیب مفسدان اقتصادی و سوداگران رفته است.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟