ایجاد تشکیلات نظامی جدید در سوریه تحت حمایت امریکا در نزدیکی مرز عراق

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
این نیروها زیر نظر نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) و با حمایت ائتلاف بین‌المللی و نیروهای امریکایی مستقر در منطقه مسئولیت امنیت مناطق مرزی سوریه با عراق را در دست خواهد گرفت.

منابع مطلع محلی خبر داد که تا چند روز آینده از تشکیلات نظامی جدیدی به نام «محافظان جزیره» (حماه الجزیره) متشکل از عشایر عرب رونمایی خواهد شد که مسئولیت آنها حفاظت از خاک سوریه در نقاط نزدیک به مرزهای عراق است.

یک مقام محلی به پایگاه «ایندیپندنت عربی» گفته که این نیروها زیر نظر نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) و با حمایت ائتلاف بین‌المللی و نیروهای امریکایی مستقر در منطقه مسئولیت امنیت مناطق مرزی سوریه با عراق را در دست خواهد گرفت.

به گفته این مقام ایجاد این نیروها بخشی از پروژه‌ای بزرگ‌تر برای جذب نیروهای عشایری و مدنی عرب در این مناطق جهت تشکیل یک تشکل سیاسی متحد نیروهای دموکراتیک سوریه است.

این مقام تأکید کرد که فرماندهی این نیروها را «رافع سلمان حران الشمری»، عضو ستاد عملیات نیروهای دموکراتیک سوریه، بر عهده خواهد داشت که از قبیله شمر، از قبایل بزرگ عربی مستقر در این منطقه است.

این نیروها که شمارشان حدود 6 هزار نفر است قرار است امنیت نوار مرزی عراق و سوریه به طول 150 کیلومتر از تل کوجر (یعربیه) تا حومه شهر الهول (شرق حسکه) را به عهده بگیرند.

بخشی از این نیروها شامل نیروهای موسوم به «الفزعه» می‌شود که داوطلبان مسلح از قبیله شمر هستند و در مناطق تحت نفوذ خود برای تأمین امنیت وارد عمل می‌شوند.

این مقام تأکید کرده که علت ایجاد این تشکیلات نظامی جدید افزایش موارد ناامنی و سرقت و آدم‌ربایی به علت اوضاع سخت معیشتی در این منطقه است و افزوده که شکل‌گیری این نیروها به معنای بی نیازی از نیروهای امنیت داخلی (آسایش) نیست.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟