پاسخ صدر به نوری المالکی: حزب الدعوه متحد شیطان بزرگ شد/ با جبران اشتباهات «پیوندهای محبت» را برقرار کنید

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
مقتدی صدر با انتشار بیانیه ای نوشت که اندکی بعد از سقوط صدام، دیدیم که حزب الدعوه با «شیطان بزرگ» همکاری می‌کند.

«صالح محمد العراقی» که از وی به سخنگوی مقتدی صدر در شبکه‌های اجتماعی یاد می‌شود با انتشار متنی و با تصریح به اینکه این سخنان از شخص صدر است به اظهارات «نوری المالکی»، دبیر کل حزب الدعوه واکنش نشان داد.

در بیانیه صدر آمده که پیش از سقوط دیکتاتوری در عراق سخنان زیبایی درباره شجاعت و ایمان و میهن‌پرستی و فداکاری حزب الدعوه می‌شنیدیم اما اندکی بعد از سقوط صدام، دیدیم که حزب الدعوه با «شیطان بزرگ» همکاری می‌کند و از آن پس تصوری که انقلابیان و میهن‌پرستان از حزب الدعوه داشتند رفته‌رفته از هم پاشید.

او افزود که بدون آنکه بخواهد ماجراها را تعریف کند به همین بسنده می‌کند که بگوید در گذر زمان آن تصویر کاملا ناپدید شد و امروز در مقام «وارث فروتن خاندان صدر» فقط آرزو دارد که بگویند سخنان «شهید صدر اول» (شهید سیدمحمدباقر صدر) در برنامه‌های حزب اجرا می‌شود به خصوص که آن شهید «انقلابی ملی اصلاح‌طلب وحدت‌طلب» بود.

صدر افزوده که امروز نیز امیدوار است که «پیش از آنکه دیگر دیر شده باشد آنان در پی اصلاح وضع برآیند» و خطاب به سران حزب الدعوه نوشته: «در کار خود تجدید نظر کنید شاید آنچه شهید ما و شما از خدا و ملت دید نصیب شما هم بشود» و تأکید کرده که راه آن «رسوا کردن مدعیان دروغین و کسانی است که دستشان به فساد و خون ملت در موصل و دیگر استان‌ها آلوده شده است».

او تأکید کرده که کسی معصوم نیست و همه اشتباه می‌کنند اما اشتباه بزرگ آن است که بر اشتباه خود پافشاری کنیم و به آن اعتراف نکنیم و عاملان خطا را زیر پوشش خود قرار دهیم و مانع از برخورد با مفسدان شویم.

صدر افزوده که نه در مقام اتهام‌زنی که در مقام اندرز است و از سران حزب الدعوه خواسته که «مانند دوران مبارزه با عفلقیان» شجاعت پیشه کنند چه بسا بتوانند پیوندهای محبت را با خاندان صدر و با ملت و با جهان دوباره برقرار کنند.

او تأکید کرده که سخنان امروز نوری المالکی درباره انتخابات کنونی را شنیده و «شاید از آنها غافلگیر شده باشد، اما سخنان او همه آنچه باید گفته شود نیست و برای همین او باید در پی جبران نقص برآید و این توصیه خیرخواهانه ما به اوست هرچند آنچه با چسبیدن به کرسی قدرت از دست رفت جبران نشدنی است که او آزمود و شکست خورد و آزموده را آزمودن خطاست».

او تکرار کرده که با وجود این از وی (= المالکی) می‌خواهد که دربرابر خداوند با شجاعت و عزیمت، در عملکرد خود تجدید نظر کند پیش از آنکه فرصت را از دست بدهد و «ببیند که اگر از آنچه به وی نسبت داده شده مبراست آن را علنا اعلام کند و به خود و حزب خویش رونق قدیمش را بازگرداند».

صدر تأکید کرده که این توصیه را برای «بازگشت اقتدار عراق و حفظ شوکت اسلام در عراق عزیزمان که از عملکرد افرادی که به راست یا دروغ خود را به احزاب اسلامی منتسب می‌کنند آزرده خاطر است» مطرح کرده است.

عصر امروز «نوری المالکی»، رئیس ائتلاف دولت قانون، از کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق خواست که به موارد «اجحاف و اختلال» در نتایج انتخابات رسیدگی کند.

المالکی با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که مسیر درست تحقق اراده ملت و ایجاد سلطه مسیر دموکراسی است که ملت عراق هزینه‌های بسیاری برای دستیابی به آن داده است و همواره نیز از آن دفاع خواهد کرد.

او افزود که عراق مرحله تاریخی حساسی را تجربه می‌کند که همه در آن باید برای حفظ مسالمت اجتماعی و وحدت ملی و عدم تعمیق دودستگی‌ها و جلوگیری از آشوب و اختلافات عمیق و بن‌بست سیاسی تلاش کنند.

المالکی ابراز اطمینان کرد که همگان در عراق برای عبور از این مرحله حساس به ساحل امن براساس رهنمودهای مرجعیت عالی شیعه متناسب با مسئولیت ملی خود عمل خواهند کرد.

او خواستار اطمینان بخشی به مردم و تشکل ‌های سیاسی درباره وضعیت آرا و رسیدگی به موارد اجحاف و اختلال در روند شمارش آرا که موجب واکنش‌های برحق برخی نیروهای سیاسی شده با پیش گرفتن راه‌های قانونی و مسالمت‌آمیز شده است.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟