گزارشی از بودجه 1.5 میلیارد دلاری اسرائیل برای حمله احتمالی به ایران

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
 مجموع این بودجه شامل هزینه‌هایی برای هواپیماها، پهپادهای جمع‌آوری اطلاعات و تجهیزات مورد نیاز حمله است. این گزارش چند روز بعد از این منتشر شد که آمریکا توانست بمب سنگرشکن جدیدی را با موفقیت آزمایش کند.
طبق گزارش کانال 12 در روز دوشنبه، اسرائیل( رژیم صهیونیستی) بودجه‌ای حدود ۵ میلیارد شِکِل (۱.۵ میلیارد دلار) تصویب کرده تا از این بودجه جهت آماده سازی ارتش برای حمله احتمالی هوایی علیه برنامه هسته‌ای ایران مصرف کند.
بودجه 5 میلیاردی از شکل جدید (NIS) مجموع 3 میلیاردی از بودجه قبل به علاوه 2 میلیارد در بودجه بعدی است که قرار است در ماه نوامبر به تصویب برسد.
این گزارش از طریق منبع ناشناسی است و می‌گوید که این بودجه شامل هزینه‌های انواع مختلف هواپیماها، پهپادهای جمع‌آوری اطلاعات و تجهیزات منحصربفردی است که استحکامات محکم زیرزمینی را هدف می‌گیرند.
این گزارش در روزهایی منتشر شد که نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد آزمایش موفقیت‌آمیزی در مورد «بمب سنگرشکن» جدیدش به نام جی‌بی‌یو نفوذ کننده پیشرفته 5کا، GBU-72 Advanced 5K Penetrator، داشته است. این بمب 5.000 پوندی را می‌توان به عنوان ابزاری برای حمله به مراکز هسته‌ای ایران استفاده کرد.
یقیناً جی‌بی‌یو-72 طراحی شده تا با یک جت جنگنده یا بمب‌افکن سنگین حمل شود. اسرائیل (رژیم صهیونیستی) بمب‌افکنی ندارد که بتواند بمب‌های سنگرشکن کنونی در زرادخانه آمریکا را حمل کند.
بمب‌ سنگرشکن کوچک‌تری به نام جی‌بی‌یو-28 در 2009 و مخفیانه به اسرائیل (رژیم صهیونیستی) فروخته شد هر چند که گمان نمی‌رود بتواند در تاسیسات هسته‌ای فردو در زیر زمین نفوذ کند.
کانال 12 گفت؛ این آزمایش آمریکا مبتنی بر تجربه‌ای بود که اسرائیل( رژیم صهیونیستی) در جریان جنگ ماه مه گذشته و بمباران شبکه تونل‌های زیرزمینی حماس داشته است.
این شبکه تلویزیونی حدس می‌زند که آمریکا با علنی کردن پرتاب بمب سنگرشکن جدید از ارتفاع 35.000 فوتی در پایگاه هوایی الگین فلوریدا، به دنبال این است که به ایران نسبت به خودداری از شرکت در مذاکرات وین هشدار دهد. این مذاکرات به منظور احیای توافق هسته‌ای انجام می‌شود که به نام برنامه جامع اقدام مشترک خوانده می‌شود.
ایران از مذاکرات غیر مستقیم با آمریکا در ژوئن گذشته کنار کشید و رییس جمهور تندرو فوق محافظه‌کاری به نام ابراهیم رئیسی را انتخاب کرد که در این مدت بر علیه برجام حرف زده است.
فرمانده ارتش اسرائیل ( رژیم صهیونیستی) آویو کوخای ماه گذشته به والا نیوز گفت که اسرائیل (رژیم صهیونیستی) آمادگی‌هایش برای انجام اقدامی علیه برنامه هسته‌ای ایران را «به شدت افزایش داده است.»
کوخای گفت که «همان طورکه اخیر توافق شده، بخش مهمی از این افزایش بودجه برای این منظور در نظر گرفته شده است. این کار بسیار پیچیده‌ای است که اطلاعات بیشتر، آمادگی عملیاتی بسیار بیشتر و تجهیزات بیشتری برای آن لازم است. ما در مورد همه این چیزها کار می‌کنیم.»
کوخای در ژانویه علنا اعلام کرد که ارتش اسرائیل( رژیم صهیونیستی) «نقشه‌های عملیاتی» تازه‌ای را برای حملات نظامی بالقوه آماده کرده و در آگوست گفت که برنامه هسته‌ای ایران ارتش اسرائیل ( رژیم صهیونیستی) را برانگیخته «تا در طراحی نقشه‌های عملیاتی سرعت عمل به خرج دهد» و بودجه تازه‌ای هم برای آن فراهم کند.
نخست وزیر نفتالی بنت طی سخنرانی‌ ماه گذشته‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که «برنامه هسته‌ای ایران به نقطه عطف خود رسیده و تحمل ما نیز به همین صورت. کلمات باعث توقف سانتریفیوژها از چرخیدن نمی‌شود … ما به ایران اجازه نمی‌دهیم تا به تسلیحات هسته‌ای دست بیابد.»
دولت بایدن می‌گوید که هنوز به دنبال بازگشت آمریکا و ایران به پایبندی به برجام است در حالی که تصدیق می‌کند که نمی‌تواند برای بازگشت تهران به میز مذاکره به صورت نامحدودی صبر کند.
وزیر خارجه آمریکا آنتونی بلینکن به همتای اسرائیلی‌اش( رژیم صهیونیستی) یائیر لاپید گفت که در صورت عدم موفقیت، «هر گزینه‌ای» بر روی میز خواهد بود. این یک افزایش کوچک در سخنان آمریکا است بعد این که رییس جمهور جو بایدن در آگوست به بنت گفت که اگر نتوان برجام را احیا کرد، واشنگتن مایل به در نظر گرفتن «دیگر گزینه‌ها» است.
 
منبع:http://souriancss.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟