نقشه ساحل غربی تغییری نکرده است

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
علیرغم تلاش نیروهای ائتلاف برای بازپس‎گیری برخی مواضع پس از عقب‎نشینی نیروهای اماراتی از الحدیده، ضد حملات و مقاومت ارتش و کمیته‎های مردمی باعث تثبیت مواضع صنعا در آن مناطق شده است.

نیروهای مشترک تحت نظر ائتلاف سعودی در هفته‎های گذشته سعی بر باز‎پس‎گیری مناطقی همچون حیس، الجراحی، مقنبه، مفرق العدین و … کردند و همین باعث شدت گرفتن نبردها در این مناطق شد. نیروهای عمالقه، طارق صالح و نیروهایش را مسئول این عقب‎نشینی دانسته و قایل هستند که آن ‎نیروها هنوز مسیر خیانت را ادامه می‎دهند.

تیپ هشتم نیروهای عمالقه در هنگام پیشروی به سمت جبل رأس در کمین نیروهای صنعا گرفتار شده و پس از چهار روز محاصره مجبور شدند با توافق و تحویل تمام سلاح‎های سنگین، نیمه سنگین و سبک خود به عقب برگردند.

مجددا همین سناریو در منطقه شرقی حیس برای تیپ دوم نیروهای عمالقه اتفاق افتاد و این نیروها که تحت فرماندهی حمدی شکری سلفی بودند، مجبور به ترک مواضع خود شدند. خبرها حاکی است که برخی از نیروهای دیگر نیز همچون تیپ چهارم و نهم عمالقه نیز در حال آماده شدن برای ترک حیس به سمت الخوخه در جنوب الحدیده هستند.

در ماه گذشته، 3 امر باعث خروج برخی از نیروها و فرماندهان عمالقه از میدان‎های نبرد شده است. یکی عقب نشینی از مواضع که عمالقه آن را خیانت دانسته و با تلاش برای حفظ مواضع خود، بخشی از نیروهایش را از دست داده است. امر دوم، حملات برخی از سلفی‎های افراطی به مساجد و اماکن مذهبی که نارضایتی مردم را به دنبال داشته است و سوم، عدم حمایت کافی طارق صالح از این نیروها که با سفر یک هفته‎ای او به قاهره و ابوظبی، تشدید شده بود.

این اتفاقات باعث شده تا برخی از نیروهای در حال نبرد، ائتلاف را به کوتاهی و خیانت متهم و قایل شوند که ائتلاف پس از گرفتن مناطقی در الخوخه و حیس دیگر تمایلی به پیشروی ندارد و خود دست به اقدام بزنند و تهدید کنند که نبرد را به منطق مرکزی یمن در الریمه و تعز و إب و ذمار بکشند که با سد محکم نیروهای ارتش و کمیته‎های مردمی تحت کنترل صنعا مواجه شدند.

منابع اطلاعاتی در جبهه غربی خبر داده‎اند که طارق صالح برای جلوگیری از نبرد در الجراحی، اقدام به ساخت مواضع و حصار محکم در شمال منطقه حیس کرده است. محمد ورق، رئیس مجلس التهامی در صفحه فیسبوک خود نیز تایید کرده که دو تیپ از نیروهای طارق سالح برای نظارت بر ساخت این حصار اعزام شده‎اند تا جلوی درگیری بین نیروهای خود با نیروهای صنعا در الجراحی را بگیرد. ورق با بیان اینکه این دیوار بزدلی و خیانت و ترس است ادامه داده آن از شمال بندر الحیمه در الخوخه تا شمال روستای البغیل در جنوب الجراحی ساخته خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟