اجرایی شدن طرح اذان واحد در مساجد مصر

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
 عمرو_شکری، رئیس بخش مرکزی مدیریت راهبردی وزارت اوقاف مصر، تأیید کرد که 426 مسجد جدید در سه ماهه اول سال جاری در پروژه اذان_واحد گنجانده شده و مجموع مساجدی که شاهد عملیاتی شدن اذان یکپارچه در آنها هستیم به 3538 مسجد می رسد.

با توجه به متن بیانیه وزارت اوقاف، این امر در چارچوب تلاشهای وزارت اوقاف برای فعال کردن پروژه اذان واحد و نشان دادن این مسأله با ظاهری #متمدن و متناسب با وضعیت مصر صورت می گیرد.

✍🏼ملاحظه:

🔹شنبه 9 اکتبر #وزارت_اوقاف مصر اعلام کرد که صدها مسجد جدید را در پروژه اذان یکپارچه که توسط این وزارتخانه در سال ۲۰۱۹ آغاز شده اضافه کرده است. پروژه‌ای که در آن اذان با صدای یک مؤذن خاص و با توجه به زمان محلی در هر استان پخش می‌شود.

🔹سیستم پخش اذان در طرح اذان واحد به‌گونه‌ای است که قبل از موعد نماز، اذان توسط دستگاه‌ها پخش می‌شود و بدین ترتیب کسی نمی‌تواند در پخش و میزان صدای آن دخالتی داشته باشد.

🔹ویژگی این طرح نیز آن است که اذان با صدای متوسط از بلندگوهای مساجد پخش می‌شود تا باعث #مزاحمت و آزار همسایگان و ساکنان اطراف مسجد نشود.

🔹گفتنی است وزارت امور اسلامی عربستان نیز سابقا تصمیمات مختلفی در رابطه با مساجد گرفته است؛ از جمله ممنوعیت استفاده از بلندگوهای مساجد در غیر از اذان و اقامه و کاهش شدید صدای آن، که به دستور شخص #عبداللطیف_آل_الشیخ، وزیر امور اسلامی #عربستان به همه #مساجد در این کشور ابلاغ شده است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟