حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین معتوق به کویت بازگشت

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
به گزارش خبرگزاری اماراتی ارم نیوز واعظ شیعی، شیخ #حسین_المعتوق که به اتهام جاسوسی برای ایران و پنهانکاری درباره محکومان گروهک عبدلی به ۵ سال زندان محکوم شده بود، پس از دستور عفوی که اخیراً توسط شیخ نواف احمد جابر الصباح، امیر #کویت، صادر شده است، شنبه ۲۷ نوامبر از ایران وارد کویت شد.

فعالان در شبکه‌های اجتماعی فیلم‌هایی را از لحظه ورود شیخ حسین المعتوق که پس از نزدیک به ۳ سال غیبت از کشور توسط تعدادی از دوستداران در فرودگاه مورد استقبال قرار گرفته بود، منتشر کردند.

🔹دادستانی المعتوق را به اتهام جاسوسی برای ایران و فراری دادن غیرقانونی محکومان پرونده گروهک عبدلی به خارج از کشور، متهم کرده بود.

🔹گروهک موسوم به «عبدلی»، گروهی متشکل از ۲۵ کویتی و یک ایرانی، در اوایل سال 2016 به اتهام جاسوسی برای #ایران و #حزب_الله لبنان و ارتکاب اعمالی که به امنیت و تمامیت ارضی کشور کویت لطمه می‌زند محکوم شدند.

🔹نواف الاحمد امیر کویت در اوایل ماه جاری با صدور دو حکم عفو تعدادی از شهروندان محکوم در پرونده‌های مختلف را بخشید. دو هفته پیش، وزارت کشور کویت ۲۰ متهم در پرونده «گروهک عبدلی» را که مشمول عفو ویژه بودند، آزاد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟