طالبان «کمیسیون بررسی حقوق شیعیان» ایجاد کرد؛ وعده تشکیل حکومت فراگیر در یک الی یک‌ماه و نیم آینده

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
 قاری حافظ ذاکرالله، از مقامات #طالبان، گفت نهادی با عنوان «کمیسیون بررسی حقوق شیعیان» به دستور رهبران طالبان ایجاد شده است و در مورد جایگاه سیاسی و حقوق شهروندی #شیعیان در #افغانستان تصمیم می‌گیرد.

🔹قاری حافظ ذاکرالله، در گفت‌وگو با خبرنگار ایندیپندنت فارسی گفت که کار روی ایجاد کمیسیون بررسی حقوق شیعیان نهایی شده است و به‌زودی، ساختار و فعالیت‌های این نهاد توسط رهبران طالبان به گونه رسمی اعلام می‌شود. به گفته قاری حافظ ذاکرالله، او به عنوان رئیس این کمیسیون تعیین شده است و کمیسیون مذکور موظف است در مورد جایگاه شیعیان در ساختار دولت طالبان و حقوق قانونی آنان، فعالیت کند.

🔹ذاکرالله گفت: «از یک ماه پیش بدین‌سو، گفت‌وگوهایی را با متنفذان و نمایندگان شیعیان افغانستان آغاز کردیم و تلاش کردیم همه آنان با امارت اسلامی بیعت کنند و سپس در مورد جایگاه آنان در دولت تصمیم بگیریم.»

🔹در همین حال، سران حزب حرکت اسلامی که در روزهای اخیر، به نمایندگی از شیعیان افغانستان با مقامات طالبان ملاقات می‌کنند، نسبت به تشکیل کمیسیون بررسی حقوق شیعیان توسط طالبان، ابراز امیدواری کرده‌اند.

🔹سید الیاس جاوید، رئیس کمیسیون سیاسی حزب حرکت اسلامی افغانستان، یکشنبه هفتم آذر، با نشر تصاویری از ملاقات هیئتی از «کمیسیون بررسی حقوق شیعیان» با اعضای آن حزب، تایید کرد که قاری حافظ ذاکرالله از سوی مقامات طالبان به عنوان رئیس آن کمیسیون تعیین شده و گفت‌وگوهایی را با نمایندگان شیعیان آغاز کرده است.

🔹الیاس جاوید به نقل از قاری حافظ ذاکرالله در جریان ملاقات او با رهبر و اعضای حزب حرکت اسلامی افغانستان، نوشته است: «حکومت فعلی طالبان، موقت و گذرا است و تا یک الی یک‌ماه و نیم، حکومتی تشکیل خواهد شد که تمام اقوام، شخصیت‌ها، متخصصان و افراد متعهد، به شمول اهل تشیع، در تمام رده‌ها در آن حضور داشته باشند.»

🔹قاری حافظ ذاکرالله در آن ملاقات گفته است که به منظور تشکیل حکومتی همه‌شمول، مذاکرات با بزرگان اهل تشیع افغانستان جریان دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟