دیدار حاکم رأس الخیمه با سفیر اسرائیل

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
از زمانی که امارات به طور رسمی روابط خود با اسرائیل را برقرار کرده، اقدامات بسیاری برای تقویت روابط دو طرف انجام شده است.

شیخ سعود بن صقر القاسمی، حاکم امارت رأس الخیمه، روز یکشنبه با امیر هایک، سفیر اسرائیل در کاخ خود در شهر صقر بن محمد دیدار کرد.

به گزارش امارات نشنال نیوز، رئیس هیئت مدیره دفتر سرمایه‌گذاری و توسعه در رأس الخیمه نیز در این نشست حضور داشت.

این دیدار در حالی صورت گرفت که حدود دو هفته پیش، نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل در یک سفر تاریخی وارد امارات شد.

هایک رئیس انجمن هتلداران اسرائیل بوده و پیش‌تر نیز به‌عنوان مدیرکل انجمن تولیدکنندگان و نیز مدیرکل در وزارت‌خانه صنعت، تجارت و کار اسرائیل فعالیت کرده است.

یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل، در زمان اعلام انتصاب هایک، گفت که او «در زمینه‌های اقتصادی و گردشگری بسیار باتجربه و آگاه» و فرد مناسب برای «نهادینه‌سازی پل بین اسرائیل و امارات متحده عربی» است.

روابط اقتصادی بخش بزرگی از روابط جدید اسرائیل و امارات متحده عربی است و این کشورها مذاکراتی را برای توافق تجارت آزاد آغاز کردند. تجارت کالا بین این دو کشور از ۱۲۵ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ به ۵۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است.

از زمانی که امارات به طور رسمی روابط خود با اسرائیل را برقرار کرده، اقدامات بسیاری برای تقویت روابط دو طرف انجام شده است. دو طرف سفارت های خود را افتتاح کردند و مقامات سیاسی دو کشور بارها با یگدیگر ملاقات داشتند.

روابط دیپلماتیک میان اسرائیل و امارات متحده عربی از سال گذشته در چارچوب پیمان ابراهیم با میانجی‌گری دولت دونالد ترامپ عادی‌سازی و به‌طور کامل برقرار شد. در این پیمان تاکید ویژه‌ای بر مزایای اقتصادی هر دو کشور شده است.

 

منبع:https://www.independentpersian.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟