علت الحاق کریمه در نگاه وزیر دفاع روسیه

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که در صورت عدم الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴، ممکن بود به دلیل حضور مزدوران اروپایی و نئوفاشیست های اوکراینی درآنجا اتفاقات بسیار ناگواری روی دهد.

به گزارش ریانووستی، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه درباره الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه گفت که چنانچه این مسئله اتفاق نیفتاده بود، نئوفاشیست های اوکراینی به آنجا یورش می بردند.
شویگو در این باره ادامه داد: خدا را شکر که روسیه تحت رهبری رئیس جمهور ما در سال ۲۰۱۴، توانست صلح را در کریمه حفظ کند زیرا اگر تمامی آن افراد شامل نئوفاشیست های اوکراینی، افراط گرایان و مزدوران از کشورهای اروپایی و ایالات متحده، پس از کودتای دولتی در کی یف به کریمه می رفتند، به شما اطمینان می دهم، هیچ کس به فکرش خطور هم نمی کرد که ممکن بود چه شود.
طبق گفته وزیر دفاع روسیه «چنان آتشی برپا می شد که تمام دنیا هم نمی توانست آن را خاموش کند».
وی همچنین تاکید کرد که وزارت دفاع روسیه همچنان «عواقب تلاش های این افراد غیر مردمی همراه با نیروهای اوکراینی را برای برقراری نظم مورد نظرشان در مناطق دونتسک و لوهانسک» می بیند.
پیشتر نیز «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز در کنفرانس مطبوعاتی سالانه خود در مسکو گفت که اتحاد مجدد کریمه با روسیه قبل از کودتای سال ۲۰۱۴ در اوکراین هرگز در دستور کار نبود.
پوتین ضمن اشاره به این مسئله که پس از کودتا در اوکراین، برای روسیه غیرممکن بود که حفاظت از کریمه را رد نماید، گفت: تشدید اوضاع در سال ۲۰۱۴ شروع شد. پس از آن چه اتفاقی افتاد؟ یک کودتا آن هم از نوع خونینش. مردم کشته و سوزانده شدند.
رئیس جمهور روسیه همچنین گفت که تنها راه حل ممکن درباره مسئله اوکراین پیمان مینسک است و اینکه کی یف به تعهدات این توافق پایبند باشد، اما اوکراین نمی‌خواهد تعهداتش در این راستا را برآورده نماید.
درگیری های جاری در جنوب شرقی اوکراین، جایی که ارتش این کشور عملیات ویژه ای را علیه جمهوری های خودخوانده مردم «دونتسک» و «لوگانسک» در سال ۲۰۱۴ آغاز کرد، منجر به کشته شدن هزاران نفر شده است.
قالب «نرماندی چهار» که شامل کشورهای روسیه، فرانسه، آلمان و اوکراین است، در ژوئن ۲۰۱۴ برای میانجیگری در مناقشه مذکور پس از اعلام استقلال مناطق دونتسک و لوهانسک (که با هم به نام «دونباس» شناخته می‌شوند) به دلیل آنچه کودتا در کی‌یف در فوریه همان سال، می‌دانستند، ایجاد شد.
علیرغم چندین توافق آتش بس که تحت قالب نرماندی به دست آمده است، درگیری ها در دونباس همچنان ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟