رزمایش روسیه در صحرای سوریه: گسترش حضور یا پیغام به امریکا؟

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
نیروهای روسیه با نظامیان وابسته به حکومت سوریه در استان سویداء رزمایشی در نزدیکی پایگاه نظامی التنف اجرا کردند.

رزمایش نظامی مشترک نیروهای روسیه و سوریه در منطقه سویداء در جنوب سوریه بار دیگر پرسش درباره آینده استان سویداء و منطقه صحرایی سوریه که حدود نیم از مساحت این کشور را تشکیل می‌دهد را مطرح کرده است.

به گزارش «العربی الجدید» این رزمایش به دو علت جلب توجه کرده است: نخست اینکه منطقه اجرای این رزمایش نزدیک پایگاه نظامی التنف، بزرگ‌ترین پایگاه ائتلاف بین‌المللی به فرماندهی امریکا، است و دوم اینکه این رزمایش با رزمایش ائتلاف بین‌المللی با گروهی از گروه‌های مخالف حکومت سوریه در اطراف پایگاه التنف همزمان شده است.

پایگاه «سویداء 24» که اخبار این استان و حومه آن را پوشش می‌دهد تأکید کرد که 7 اتوبوس نظامی روسیه به روستای شنوان در شمال شرق استان سویداء که پایگاه نظامی نیروهای حکومتی سوریه است وارد شده و با تیپ 15 نیروهای ویژه که وابسته به حکومت سوریه هستند رزمایش مشترکی برگزار کرده است.

این پایگاه افزوده که این رزمایش با پرواز جنگنده‌ها هم همراه بوده است و در آن جنگ‌های صحرایی و رویارویی با گروه‌های مسلح مورد حمایت امریکا در منطقه صحرایی سوریه شبیه‌سازی شده است.

همزمان نیروهای ائتلاف رزمایش مشابهی با همکاری گروه شبه‌نظامی «مغاویر الثوره» در اطراف پایگاه التنف و مثلث مرزی عراق و سوریه و اردن برگزار کرده است.

پایگاه رسمی نیروهای «مغاویر الثوره» و همچنین ائتلاف بین‌المللی با انتشار تصاویر این رزمایش بر هماهنگی و آمادگی برای جلوگیری از «فعالیت مجدد تروریست‌های داعش» تأکید کردند.

«عبدالرزاق المحیا»، مسئول اطلاع‌رسانی «مغاویر الثوره» گفت که این رزمایش یک عملیات معمول با هدف افزایش توانمندی نیروها و تسهیل اجرای عملیات مشترک با نیروهای امریکایی بوده است.

از سوی دیگر، منابع آگاه خبر می‌دهند که طرف‌های بین‌المللی در پی توقف قاچاق مواد مخدر از سوریه به اردن از طریق مسیر صحرایی هستند و در این راستا، روسیه نیروهای ارتش سوریه را به تقویت نظارت خود بر مرزها واداشته است.

منابع دیگری نیز تأکید کرده‌اند که این مانور پیامی به امریکا از جانب روسیه درباره حضور نیروها و متحدانش در منطقه صحرایی جنوبی بوده است.

«نورس عزیز»، روزنامه‌نگار سوریه‌ای اهل سویداء، تأکید می‌کند که نیروهای روسیه در پی افزایش حضور و نقش خود در منطقه جنوب سوریه هستند، به خصوص که شبه‌نظامیان محلی در سویداء تحت عنوان مباره با داعش در منطقه، تحت حمایت نیروهای امریکایی درآمده‌اند.

او به طور خاص به نیروهای « اللواء السوری» اشاره می‌کند که بنیان‌گذار آن «مالک ابوالخیر» فعال رسانه‌ای اهل سویداء است و توانسته گروهی از اهالی استان را جلب کند.

این گروه شبه‌نظامی از مدتی پیش با حمایت واشنگتن تحت عنوان مبارزه با تروریسم در منطقه فعال شده است.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟