اختلاف میان نتانیاهو و اشکنازی درباره تعیین «آوی دیختر» به عنوان سفیر اسرائیل در ابوظبی

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
 در حالی که خبرها حاکی از رویکرد اسرائیل در تعیین «آوی دیختر»، رئیس پیشین شاباک به عنوان سفیر تل‌آویو در ابوظبی حکایت دارد؛ سایت «یسرائیل هیوم» از بروز اختلافات میان نتانیاهو و اشکنازی خبر داد.

دیختر رئیس سابق شاباک که وزیر امنیت داخلی اسرائیل هم بوده است، در اقدامات تروریستی بسیاری در طول دوران فعالیتش، شرکت کرده است، وی خود شخصاً بر یکی از عملیات‌هایی که در سال ۲۰۰۳ علیه «ابراهیم حامد» فرمانده گردان‌های القسام فلسطین انجام شد، مشارکت داشت.

‌گزینه مد نظر «نتانیاهو» برای سفارت تل آویو در ابوظبی که متهم به ارتکاب جنایت جنگی است پس از ارتکاب این جنایت‌ها در نهایت به عنوان مدیرکل دستگاه امنیتی انتخاب شد و در طول دوران فعالیتش در این عرصه مجازات‌های دسته جمعی زیادی را علیه فلسطینیان اعمال کرد. او تعداد زیادی از فلسطینیان را بازداشت و خانه هایشان را ویران کرد؛ کما اینکه در دوران فعالیتش شمار زیادی از فلسطینیان تحت شکنجه های شدید قرار گرفتند.

معرفی دیختر به عنوان اولین سفیر تل آویو در ابوظبی موجب بروز اختلافات در میان مقامات اسرائیلی شده است، چرا که «گابی اشکنازی» وزیر امور خارجه اسرائیل هنوز مشخص نکرده است که از گزینه نتانیاهو برای سفارت تل آویو در ابوظبی حمایت می کند یا خیر.

در همین ارتباط، منابع نزدیک به نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته اند: نتانیاهو به دیختر اعتماد زیادی دارد و معتقد است که وی در کسوت سفیر در ابوظبی می‌تواند دستاوردهای زیادی را محقق سازد. مقامات اسرائیلی تاکنون مشخص نکرده‌اند که آیا دیختر گزینه نهایی آنها برای استقرار در سفارت تل آویو در ابوظبی است یا خیر.

در همین رابطه، گابی اشکنازی وزیر امور خارجه اسرائیل با تعیین دیختر به عنوان سفیر تل‌آویو در ابوظبی مخالف است.

در این میان، سازمان‌های حقوقی فلسطین و اروپا دعاوی قضایی علیه دیختر نزد دادگاه‌های اروپایی به اتهام مشارکت وی جنایت جنگی به هنگام انتفاضه الاقصی مطرح کرده اند.

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟