آمریکا خواهان گفتگو با ایران است اما اسرائیل در حال آماده شدن برای جنگ

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
تلاش دولت بایدن برای مذاکره با ایران در مورد برنامه هسته‌ای به نگرانی اسرائیل دامن زده که کاخ سفید توافق دیگری با تهران امضا خواهد کرد.

در 25 ژانویه، ژنرال آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل در اظهاراتی تأکید کرد: «ارتش اسرائیل در حال تجدید برنامه‌های خود برای حمله به ایران برای تکمیل استراتژی کنونی اسرائیل است… ارتش اسرائیل در طی سال‌های آینده این برنامه‌ها را توسعه خواهد داد.» بر اساس گزارشات؛ ارتش اسرائیل 918 میلیون دلار برای توسعه گزینه‌های نظامی برای حمله به ایران از کنست درخواست کرده است.

اهم نکات و گزاره‌های کلیدی مطرح‌شده در مقاله

  • تلاش دولت بایدن برای مذاکره با ایران در مورد برنامه هسته‌ای به نگرانی اسرائیل دامن زده که کاخ سفید توافق دیگری با تهران امضا خواهد کرد که به سایر موضوعات اصلی مانند برنامه موشک بالستیک و حمایت تهران از گروه‌های نیابتی منطقه‌ای ضد اسرائیل مانند حزب‌الله لبنان و کتائب حزب‌الله عراق نمی‌پردازد.
    • اسرائیل به امید دستیابی به توافق شدیدتر و سخت‌تر در مقابل ایران؛ سعی می‌کند آمادگی خود را برای حمله به ایران بیشتر نمایش دهد تا اطمینان حاصل کند که هر دو طرف خواسته‌های آن را جدی می‌گیرند.
    • اسرائیل در طی دهه‌های گذشته خواهان توافق جامع‌تر برای رسیدگی و مقابله با نفوذ و موقعیت ایران در منطقه خاورمیانه است. این کشور در وهله نخست خواهان این است که جلوی دستیابی ایران به سلاح اتمی را بگیرد و متعاقب، تهدید موشک‌های بالستیک ایران و گروه‌های نیابتی منطقه‌ای از سوی جامعه بین‌الملل مورد رسیدگی قرار بگیرد.
  • نویسنده در پایان مقاله معتقد است اگر مذاکرات به روند پیشرفت ایران در جهت تولید سلاح هسته‌ای رسیدگی نکند، اقدامات پنهان یا حتی آشکار اسرائیل علیه برنامه هسته‌ای تهران امکان‌پذیر است.
  •  

    منابع پژوهش در دفتر پژوهشکده موجود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟