پیش‌بینی مشارکت اندک اهالی بیت‌المقدس در انتخابات آتی فلسطین

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
منابع آگاه فلسطینی نسبت به مشارکت اندک ساکنان بیت‌المقدس در انتخابات آتی فلسطین ابراز نگرانی کردند.

منابع آگاه فلسطینی نسبت به مشارکت اندک ساکنان بیت‌المقدس در انتخابات آتی فلسطین ابراز نگرانی کردند.

این منابع در گفت‌وگو با العربی الجدید تصریح کردند: از مجموع 190 هزار افراد واجد الشرایط بیت المقدس، شمار افرادی که برای حضور در انتخابات تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند کمتر از 1200 نفر است.

در همین رابطه، «حاتم عبدالقادر»، از رهبران جنبش فتح و وزیر سبق بیت‌المقدس تصریح کرد: این تعداد اندک افراد ثبت‌نام کرده نشانگر عدم استقبال اهالی بیت‌المقدس از انتخابات آتی است و چه بسا مهم‌ترین دلیل این امر، نبود پارلمانی برای نظارت بر عملکرد دولت و تعهداتش در قبال این شهر است به طوری که بودجه اختصاص داده شده برای بیت المقدس چند میلیون شکل است که کمتر از یک‌چهارم هزینه جمع‌آوری آشغال این شهر است..

با این وجود، عبدالقادر بر لزوم مشارکت اهالی بیت‌المقدس در انتخابات به دو دلیل تاکید کرد؛ دلیل نخست، تجدید مشروعیت تشکیلات خودگردان و نهادهای کنونی است و دلیل دوم، رای‌ دادن در انتخابات به معنای تاکید بر عربی بودن بیت‌المقدس و مخالفت با اقدامات اسرائیل برای یهودی‌سازی آن است.

در همین راستا، نشست‌های مردمی جنبش فتح در بیت‌المقدس، اریحا و رام‌الله برای تضمین مشارکت اهالی بیت‌المقدس در انتخابات علیرغم محدودیت‌های اعمالی اسرائیل برگزار می‌شود.

کمیته رسانه‌ای فتح در بیت‌المقدس روز گذشته در بیانیه‌ای از تشکیل کمیته‌های مختلف برای مدیریت انتخابات پارلمانی و ریاستی با مشارکت 50 روزنامه‌نگار و فعال سیاسی در بیت‌المقدس خبر داد.

در این میان، «حجازی الرشق»، دبیر اتحادیه تاجران بیت‌المقدس تصریح کرد: تاجران بیت‌المقدس به ویژه مناطق قدیمی این شهر بیشترین آسیب را از اقدامات اخیر اسرائیل متحمل شده‌اند به خصوص که تل‌آویو سالانه بیش از 300 میلیون شکل به عنوان مالیات از تاجران اخذ می کند.

در این بین، در حالی که بحران مالی، نهادها و فعالیت‌های بسیاری را در مورد تهدید قرار داده است، پیش‌بینی می شود که اسرائیل با اقدامات خود در مسیر برگزاری انتخابات در بیت المقدس سنگ‌اندازی کند همانطور که در سال‌های گذشته این اتفاق افتاد، مجموع این اختلافات سیاسی میان گروه‌های فلسطینی، ناتوانی تشکیلات خودگردان از اعمال نفوذ در بیت‌المقدس و ناکارآمدی پارلمان و دیگر نهادها منجر به کاهش انگیزه ساکنان این شهر برای مشارکت در انتخابات شده است.

 

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟