وزیر اطلاعات پیام واضحی را به دولت بایدن ارسال می‌کند

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

مقام معظم رهبری در فتوایشان فرمودند که تولید سلاح هسته‌ای حرام اخلاف شرع است و جمهوری اسلامی سراغ آن نمی‌رود اما اگر گربه‌ای را گوشه‌ای گیر بیندازند ممکن است رفتارش با گربه آزاد فرق کند؛ اگر ایران را به آن سمت هل دهند آن‌وقت تقصیر ایران نیست.

عرفان فرد: تحلیلگر ضد تروریسم و محقق مطالعات خاورمیانه است که در واشنگتن دی سی مستقر است.

نویسنده در این گزارش سعی می‌کند ضمن بازتاب اظهارات محمود علوی وزیر اطلاعات در مصاحبه با شبکه دو تلویزیون؛ اختلافات جدی داخلی در جامعه اطلاعاتی ایران را برجسته کند. وی در طول مصاحبه بر موارد زیر تأکید کرد:

  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اسرائیل برای ترور محسن فخری زاده، دانشمند ارشد هسته‌ای ایران توطئه کردند. (او شواهدی را برای تائید این ادعا ارائه نداد.)
  • جامعه اطلاعاتی ایران کاملاً منزوی است و هیچ دوست و متحدی ندارد.
  • مقام معظم رهبری در فتوایشان فرمودند که تولید سلاح هسته‌ای حرام اخلاف شرع است و جمهوری اسلامی سراغ آن نمی‌رود اما اگر گربه‌ای را گوشه‌ای گیر بیندازند ممکن است رفتارش با گربه آزاد فرق کند؛ اگر ایران را به آن سمت هل دهند آن‌وقت تقصیر ایران نیست.

نویسنده در پایان مقاله بر این عقیده است بایدن و تیم اطلاعاتی وی باید اظهارات و پیام‌های محمود علوی را موردتوجه قرار دهد: اینکه فتوای رهبر ایران معنا ندارد و ضمن قابل تفسیر بودن؛ توسط رهبران بعدی می‌تواند لغو شود. یادآوری این نکته نیز مهم است که فتوای رهبر ایران تولید سلاح اتمی را ممنوع می‌کند نه برنامه سلاح اتمی؛ بنابراین هدف نهایی رژیم ایران تولید سلاح اتمی بوده، هست و خواهد بود.

 

منابع پژوهش در دفتر پژوهشکده موجود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟