جو بایدن: ایالات متحده برای رقابت با چین به برنامه زیرساختی بزرگی نیاز دارد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده معتقد است بیم آن می‌رود که چین در زیرساخت‌ها و حمل‌ونقل عمومی، از آمریکا سبقت بگیرد.

او روز پنجشنبه در حالی که از قانونگذاران برای تهیه لایحه هزینه برای ارتقای آمریکا تقاضای کمک می‌کرد این مطلب را بیان کرد.

بایدن قبل از جلسه غیرعلنی با سناتورها در مورد هزینه‌های زیرساختی، در دفتر بیضی‌شکل سخنرانی کرد و به گسترش شبکه راه‌آهن سریع‌السیر چین و تلاش پکن برای توسعه انرژی پاک به عنوان سوخت جدید خودروها اشاره کرد.

بایدن گفت: آنها میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری در زمینه مقابله با طیف وسیعی از مسائل مربوط به حمل‌ونقل، محیط زیست و موارد دیگر انجام داده‌اند؛ بنابراین ما هم باید به سرعت در این زمینه‌ها قدم برداریم.

بایدن گفت: اگر ما تحرک نداشته باشیم، آنها می‌خواهند ناهار ما را بخورند.

این اظهارنظرها کاملاً در تضاد با اظهاراتی بود که وی تقریباً دو سال پیش، در روزهای آغازین مبارزات انتخاباتی خود در انتخابات ریاست جمهوری بیان ‌کرد و گفت: چین قرار است ناهار ما را بخورد؟ بیا مرد.

در حالی که جمهوری‌خواهان این اظهارات را به عنوان شواهدی مبنی بر عدم موفقیت بایدن در پاسخگویی به پکن مورد استفاده قرار دادند، هفته‌های نخست ریاست جمهوری وی شاهد کاستن از تنش‌های دوجانبه که در دولت ترامپ ایجاد شده نبوده است.

مقامات وزارت امور خارجه آمریکا این هفته با نماینده تایوان در ایالات متحده دیدار کردند. مقامات ارشد دولت بایدن، سیاست دولت ترامپ مبنی بر این‌که پکن در منطقه شینجیانگ، جنایت علیه بشریت مرتکب شده را مورد تاکید قرار داده‌اند. پنتاگون هم روز چهارشنبه از یک بازبینی گسترده در بخش استراتژی چین برای پاسخگویی به چالش چین رونمایی کرد.

روز چهارشنبه، بایدن در اولین تماس ریاست جمهوری خود با شی جین پینگ، رهبر چین، همتای خود را در مورد سوابق حقوق بشر پکن، اقدامات آن در قبال تایوان و اقدامات اقتصادی اجباری تحت فشار قرار داد، موضوعاتی که در بازخوانی اولین تماس رئیس‌جمهور سابق دونالد ترامپ با شی جین پینگ وجود نداشت.

روز پنجشنبه، بایدن فاش کرد که این تماس دو ساعت مستقیم طول کشیده است، و آن را یک مکالمه خوب توصیف کرده است.

 

منبع:https://chinnegar.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟