عراق. وزارت امور متوفیات روی صندلی متهم

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

نظام بهداشت و درمان عراق دچار ناکارآمدی و ضعف است. بیمارستانهای دولتی کشور که زمانی بهترین پزشکان جهان عرب را در اختیار داشتند ، اینک محلی برای رشوه گیری، سرقت و تجارت مرگ شده. به همان میزان که بیماری کوید١٩ همه گیرتر می شود، تلاش برای اصلاح در«وزارت امور متوفیات» امری بیهوده و بی ثمربه نظر می رسد.

زنی عبا پوش در راهروئی غمبار نشسته، مویه کنان بدن خود را پیچ و تاب می دهد:« مادرم تحت مراقبت های ویژه قرار داشت، دکترها گفتند که اکسیژنش دارد تمام می شود و اگر اکسیژن پیدا نکنم، از دست خواهد رفت. همه جا را زیر رو کردیم، ولی نتوانستیم کپسول اکسیژن پیدا کنیم.» این ویدئوی کوتاه که در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود، راوی داستان مادر خانواده ای است که به بیماری کوید١٩ مبتلا شده و برای گذراندن دوره درمان در بیمارستان ناصریه بستری بود و به دلیل کمبود کپسول اکسیژن از دست رفت. خانواده وی موفق نشدند به موقع برای مادرشان کمترین چیزی را که تنها برای تنفس لازم داشت، فراهم کنند.

دکتر هاردی مده، دکتر در علوم سیاسی مرکز اروپائی جامعه شناسی و علوم سیاسی(CESSP پاریس دانشگاه پاریس ١ پانتئون) معتقد است:« در سراسر کشور و به ویژه در ناصریه، بیمارستان ها از طرف دولت به حال خود رها شده اند.خانواده های بیماران را می ببینید که ناامیدانه به این سو و آنسو می دوند تا بلکه بتوانند برای نزدیکان بیمارشان کپسول اکسیژن تهیه نمایند».

 

منبع:https://ir.mondediplo.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟