وزارت دارایی اقلیم کردستان: حقوق غیرقانونی بیش از 21 هزار نفر قطع شد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
وزارت دارایی دولت اقلیم کردستان عراق امروز دوشنبه گفت که حقوق های غیرقانونی بیش از 10 هزار بازنشسته در اقلیم کردستان را قطع کرده و شمار کل حقوق های غیر قانونی متوقف شده را بیش از 21 هزار حقوق اعلام کرد.

وزارت دارایی اقلیم کردستان عراق در بیانیه ای از مشخص شدن روند قانون اصلاح حقوق ها و بازنشستگی در اقلیم در حمایت از قانون اصلاحات به شماره 2 در سال 2020، خبر داد و گفت که حقوق 10 هزار و 609 کارمند که حقوق غیرقانونی دریافت می کردند، قطع شده است.

 

این بیانیه توضیح داد که حقوق بازنشستگی 10 هزار و 609 کارمندی که نام آنها بیش از یک بار در سیستم بایومتری ذکر شده است متوقف شد اما شمار کل افرادی که حقوق آنها متوقف شده است به 21 هزار و 588 نفر می رسد که حقوق غیرقانونی دریافت می کردند.

 

وزارت دارایی اقلیم کردستان عراق با اشاره به اینکه 719 کارمند دو بار حقوق دریافت می کردند گفت که 3 هزار و 909 نفر حقوق مضاعف، اشتغال و بازنشستگی دریافت می کردند و شمار کارمندانی که دو حقوق بازنشستگی دریافت می کردند 5 هزار و 909 نفر بود.

 

گفتنی است دولت اقلیم کردستان عراق در پی اختلافات با دولت مرکزی در بغداد، با مساله پرداخت حقوق کارمندان رو به روست؛ مساله ای که بارها تظاهرات مردمی را در پی داشته است که آخرین آن در استان سلیمانیه در اعتراض به تاخیر در پرداخت حقوق بود.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟