درخواست نتانیاهو برای خریدهای تسلیحاتی جدید از آمریکا

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
برخی منابع خبری رژیم مدعی شدند که نتانیاهو در جریان سفر هفته گذشته خود به واشنگتن پیشنهاد تامین یک بسته تسلیحاتی 8 میلیارد دلاری شامل یک اسکادران اف-35، 12 بویینگ وی-22، 2 بویینگ کی.سی-46، را به ترامپ ارائه داده است. پیش از این شرکت لاکهید مارتین متعهد شده بود تا سال 2024 تعداد 50 فروند جنگنده اف 35 را در اختیار ناوگان نیروی هوایی رژیم صهیونیستی قرار دهد. انتظار می‌رود تل آویو تا پایان سال 2020 نزدیک به نیمی از این تعداد را دریافت کند

این درخواست نتانیاهو در حالی مطرح شده است که آمریکا با فروش جنگنده‌های اف 35 به امارات موافقت کرده و ایران نیز با رونمایی از تسلیحات بومی خود نسبت به عادی سازی روابط تل آویو و ابوظبی هشدار داده است. در عین حال به نظر می رسد نتانیاهو به سبب تردیدها حول نتایج انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا با فشار بر روی ترامپ می کوشد تا پیش از انتخابات ماه نوامبر به توافقات اولیه پیرامون جزئیات این قرارداد نظامی دست یابد.

برکینگ دیفنس در این رابطه نوشت که درخواست نتانیاهو احتمالا شامل یک جایگزین برای هلیکوپترهای آپاچی AH-64A که در سال 2025 از رده خارج می‌شوند هم می‌شود. یک منبع آگاه به برکینگ دیفنس گفت که اسرائیل همچنین خواستار افزایش شمار بمب‌های سنگرشکن (که گمان می‌رود برای هدف قراردادن سایت‌های هسته‌ای ایران طراحی شده است) خواهد شد.

یک منبع آگاه نیز تاکید کرد که در صدر خواسته‌های اسرائیل احتمالا به دنبال یک ماهواره مخابراتی پیشرفته نیز باشد. درخواست تجهیزات نظامی رژیم صهیونیستی از آمریکا علاوه بر توافقنامه ده ساله (حدفاصل سالهای 2019 تا 2028 میلادی) حمایت نظامی واشنگتن از تل آویو به ارزش 38 میلیارد دلار است.

 

منابع پژوهش در دفتر پژوهشکده موجود است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟