همکاری اطلاعاتی عربستان و رژیم صهیونیستی

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
روزنامه صهیونیتسی مارکر هفته گذشته از همکاری اطلاعاتی یک شرکت اسرائیلی به نام سلبرایت با وزارت دادگستری عربستان خبر داد.

 نماینده شرکت نرم‌افزار جاسوسی سلبرایت نوامبر گذشته با یک پرواز تجاری از لندن وارد فرودگاه بین المللی ملک خالد ریاض می‌شود تا جزئیات عملیات هک یک تلفن همراه را در اختیار وزارت دادگستری عربستان قرار دهد. شرکت صهیونیستی از سعودی‌ها خواسته تا نماینده دولت سعودی با کارمند آنها در فرودگاه ریاض دیدار کرده و بدون ممهور شدن گذرنامه‌اش از بخش کنترل پاسپورت عبور کند و حتی تجهیزات الکترونیکی او تحت بازرسی ماموران فرودگاه قرار نگیرد. براساس این توافق هکر شرکت سلبرایت به هتلی در نزدیکی فرودگاه منتقل شده و سعودی‌ها متعهد به عدم نصب دوربین‌ها نظارتی در محل فعالیت او در زمان عملیات هک یک دستگاه گوشی اس 10 سامسونگ و تهیه رونوشت از اطلاعات تلفن همراه مورد نظر شدند. در مقابل نماینده سلبرایت پس از اتمام ماموریت موردنظر از طریق فرودگاه ریاض به لندن بازگشت.

شرکت صهیونیستی بدون آگاهی از اینکه مالک تلفن همراه چه کسی است این اقدام را انجام داده و مدعی شده که طبق قانون سعودی‌ها به تلفن همراه مورد نظر نفوذ کرده است. سلبرایت در زمان قتل خاشقجی هم خدماتی را به گروه 15 نفره وفادار به ولیعهد عربستان برای کنترل ترددهای او ارائه کرده بود.

سیستم استخراج اطلاعات سلبرایت می‌تواند علاوه بر پشتیبان گیری نرم افزار در تلفن‌های همراه هوشمند در راستای رفع نیازهای غیر نظامی، قادر به استفاده‌های نظامی و امنیت ملی است. فناوری این شرکت نه تنها گوشی‌های هوشمند را هک و از تمام اطلاعات آنها از جمله تبادل پیام‌ها، تاریخچه موقعیت‌های مالک گوشی، فایل‌های صوتی و تصویری رونوشت تهیه می‌کند بلکه می‌تواند اطلاعاتی که از دستگاه حذف شده را نیز بازیابی کند. به نوشته روزنامه هاآرتص این شرکت صهیونیستی تنها شرکتی نیست که در خدمت مقامات سعودی در راستای هک و جاسوسی قرار دارد؛ چراکه گزارش‌ها حاکی از آن است که ریاض به نرم‌افزار جاسوسی ان.اس.او هم در زمان قتل خاشقجی دسترسی داشته است.

 

منابع پژوهش در دفتر پژوهشکده موجود است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟