آمادگی برای جنگ

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
این سیاست خارجی که تحت عنوان “رهبری مجدد آمریکا” صورت‌بندی شده مورد اعتراض بسیاری از محافظه ­کاران قرارگرفته است.

باندو در این مقاله به بررسی انتقادی سیاست خارجی مورد علاقه جو بایدن و تیم سیاست خارجی حزب دموکرات می­پردازد. این سیاست خارجی که تحت عنوان “رهبری مجدد آمریکا” صورت‌بندی شده مورد اعتراض بسیاری از محافظه ­کاران قرارگرفته است.

وی معتقد است آمریکایی‌ها با حضور بایدن و تیم سیاست خارجی وی مانند بلینکن و سالیوان باید منتظر احیای سیاست مداخله‌گرایی لیبرال باشند. باندو با این سیاست مخالف و آن را منشأ هزینه ­های زیادی برای مردم آمریکا و افزایش ناامنی برای این کشور در نظام بین­ الملل می­داند.

وی برای اثبات این موضوع به مقاله­  ای که بلینکن با رابرت کاگان نوشته اشاره کرده که وی در آن از ورود نظامی به سوریه با همکاری متحدان و با توضیح شفاف به مردم آمریکا جانب‌داری می ­کند و البته باندو به طرفداری‌های بلینکن از مداخله نظامی به عراق، لیبی و سوریه نیز اشاره می­کند. باندو در ادامه این مقاله به این موضوع نیز اشاره می­کند که جیک سالیوان مشاور امنیت ملی جو بایدن نیز از افرادی است که باید بیشترین نگرانی را درباره آنها داشت زیرا وی علی رغم آنکه خود متعلق به جناح چپ حزب دموکرات می­داند اما حامی جدی مداخلات نظامی است. بایدن همچنین شعار “تجدید دموکراسی در آمریکا و متحدین آن” را مطرح کرده که باندو با آن نیز مخالف است. وی معتقد است بسیاری از متحدان آمریکا با دموکراسی ­های غیر لیبرالی مانند پاکستان، ترکیه، مالزی و هند در اغلب موارد بیش از دیگر کشورها به آزادی آسیب می­  رسانند.

بایدن درصدد است مورد خطرناک ایران را با مورد خطرناک‌تر روسیه جانشین کند. این در حالی است که باندو معتقد است اروپا و نه آمریکا باید بر مهار روسیه و بلکه همسو کردن آن با خود متمرکز باشد و آمریکا باید تمرکز را بر چین و کره شمالی قرار دهد.

باندو در پایان این مقاله این نکته را هم مطرح می­کند که انتقادات وی از تیم سیاست خارجی بایدن به معنی طرفداری از سیاست خارجی ترامپ نیست زیرا وی نیز در برابر ایده احیای جنگ سرد با روسیه مقاومت کرد و سرنوشت پرونده ایران را در اختیار محمد بن سلمان و بنیامین نتانیاهو قرار داد که آنها نیز طبیعتاً منافع ملت‌های خود را بر منافع ملت آمریکا مقدم قرار دادند.

 

منابع پژوهش در دفتر پژوهشکده موجود است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟