دیدار گابی اشکنازی با سفرای کشورهای آمریکای لاتین

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

گابی اشکنازی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در دیدار با  نمایندگان و سفرای کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب بر تعهد اورشلیم در مقابله با جمهوری اسلامی ایران، حزب الله لبنان و توافق موسوم به معامله قرن تاکید کرد. وی از سفرا و نمایندگان کشورهای مذکور خواست تا در برابر برنامه هسته ای ایران برای غنی سازی، مقاومت کنند. اشکنازی تصریح کرده که ایران به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده خود هم در خاورمیانه و هم در آمریکای لاتین ادامه می‌دهد و از همین رو باید با عزمی جمعی به مقابله با آن پرداخت.

وزیرخارجه رژیم سپس از نمایندگان حاضر در این نشست خواست تا دولت‌های متبوع خود را نسبت به لزوم مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌ کننده ایران و حزب الله توجیه کنند تا بدین ترتیب از دستیابی تهران به سلاح اتمی جلوگیری شده و فعالیت حزب الله لبنان در همه کشورها غیرقانونی اعلام شود. وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: «من شما را شرکای اسرائیل در این تلاش می‌دانم و انتظار دارم کشورهای آمریکای لاتین متفقاً از ترور جهانی جلوگیری کنند.» توسعه مناسبات اقتصادی و گردشگری از دیگر محورهای اظهارات وی بوده است.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با زعامت اشکنازی یکی از موفق‌ترین وزارت‌خانه‌های رژیم از هنگام تشکیل کابینه وحدت ملی بوده است. ابتکارات جدید اشکنازی معطوف به شکل‌گیری کارزاری جهانی با هدف کاهش حمایت از توافق هسته‌ای با ایران و تلاش برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه کشورمان بوده است. اشکنازی در عین حال می‌کوشد تا با تشدید فشار بر حزب الله، روندی که در سال‌های اخیر به ممانعت از فعالیت‌های این جنبش در برخی کشورهای جهان انجامیده را با سرعت بیشتری به سایر کشورها تسری دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟