آخرین ارزیابی ها از وضعیت شیوع ویروس کرونا در سرزمین های اشغالی (هفته دوم آگوست 2020)

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

در یک هفته گذشته در سایه سیاست های جدید مقابله با ویروس کرونا در رژیم صهیونیستی شاهد تثبیت نسبی آمار مبتلایان به این ویروس بوده ایم. بنابر آمار اعلان شده از سوی وزارت بهداشت و درمان رژیم صهیونیستی تا روز جمعه 14 اوت 2020، مجموعا 92.223 نفر از ساکنین فلسطین اشغالی به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این میان 674 نفر جان خود را از دست داده اند. همچنین براساس گزارش روز پنج شنبه رادیو گالاتص (رادیو ارتش رژیم) در مجموع 282 سرباز و پرسنل خدماتی ارتش به ویروس کرونا مبتلا و 3798 نفر از سربازان نیز در قرنطینه خانگی به سر می برند.

                        آخرین وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا در رژیم صهیونیستی و جهان

 

چالش های پیش روی مشارکت زنان سرزمین های اشغالی در نهادهای تصمیم ساز مرتبط با شیوع کرونا

دو هفته پس از کاهش تعداد وزرای کابینه کرونایی رژیم صهیونیستی از 16 به 10 نفر، بنیامین نتانیاهو روز دوشنبه از افزوده شدن نام «یعکوو لیتزمن» و «میراو کوهن» وزرای مسکن و شهرسازی و برابری اجتماعی به این فهرست و افزایش تعداد وزرای کابینه مزبور به 12 نفر خبر داد تا سرانجام کابینه کرونایی نیز شاهد حضور یک زن (میراو کوهن) در میان اعضای خود باشد.

عدم معرفی وزیر زن در میان فهرست 10 نفره وزرای کابینه کرونایی در 26 جولای با واکنش منفی افکار عمومی سرزمین های اشغالی به ویژه زنان همراه بود؛ تا جایی که یائیر لاپید رهبر اپوزیسیون کنست با اشاره به تعداد بالای وزرای کابینه وحدت ملی اظهار داشت که بزرگترین کابینه در تاریخ اسرائیل حتی یک وزیر زن را در جمع وزرای کابینه کرونایی به خود ندیده است. علاوه بر این عدم مشارکت زنان در فهرست اولیه کابینه کرونایی رژیم صهیونیستی با اعتراضات گسترده جنبش ها و تشکل های حامی حقوق زنان از جمله «نعمات» – بزرگترین تشکل حامی حقوق زنان در فلسطین اشغالی – نیز همراه شد. «هگیت پعر» رهبر این تشکل پس از انتخاب میراو کوهن در میان وزرای کرونایی خواهان تشدید فشار افکار عمومی بر دولت به منظور افزایش مشارکت زنان در تصمیم سازی های مرتبط با بیماری کرونا شد.

همچنین گزارش های منتشر شده توسط «لابی شبکه زنان اسرائیل» بیانگر افزایش همزمان نرخ بیکاری و خشونت علیه زنان در منازل به ویژه در نزد خانواده های اولترا ارتدوکس و عرب تبار بوده است. براساس آمار منتشر شده در پژوهش مشترک دو مرکز «آدوا» و «انستیتو ون لیر اورشلیم» در هفته نخست آوریل سال جاری میلادی 21 درصد از زنان در رژیم صهیونیستی شغل خود را از دست داده اند. این در حالی است که این رقم برای مردان 16 درصد بوده است. در پژوهش دیگری که توسط «مرکز مطالعات سیاستگزاری اجتماعی تاوب» منتشر شده است ادعا شده است که در 18 مرکز از 19 مرکز مهم صنعتی رژیم صهیونیستی نرخ بیکاری در نزد کارکنان زن بیش تر از مردان بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟