کشورهای صادرکننده نفت انتخابات ریاست جمهوری امریکا را زیر نظر دارند

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
بازارهای جهانی نفت منتظر نتایج انتخابات ریاست جمهوری امریکاست به طوری که کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که نتایج انتخابات و به ویژه پیروزی «جو بایدن» تاثیر مستقیمی بر وضعیت بازار خواهد داشت.

در تحلیلی که سایت تخصصی بازار نفت «Oil Price » منتشر کرده، آمده است که انتخاب بایدن به افزایش وضعیت «عدم اعتماد» در بازارهای نفتی منجر خواهد شد.

سایت Oil Price افزود: پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری امریکا می تواند تاثیر پررنگی بر عرضه جهانی نفت داشته باشد چرا که این احتمال وجود دارد که وی به توافق هسته‌ای با ایران بازگردد، توافقی که رقیبش دونالد ترامپ از آن خارج شده و تحریم‌های گسترده‌ای از جمله بر صادرات نفت ایران اعمال کرده است.

در همین رابطه، در صورت پیروزی بایدن و اقدام وی در عملی کردن تعهداتش، دو میلیون بشکه بیشتر به بازار اشباع شده نفت سرازیر خواهد شد، بازاری که سخت تلاش می‌کند در سایه تاثیرات کرونا بر اقتصاد جهانی، بهای نفت را بالا ببرد.

تحلیلگران معتقدند که بازگشت احتمالی بخشی یا همه صادرات ایران طی چند سال می تواند به ایجاد شکافی بزرگ در کشورهای تولیدکننده نفت (سازمان اوپک) بیانجامد، سازمانی که همه کشورهای تولیدکننده را به کاهش تولید برای افزایش بهای نفت تشویق کرده و برنامه‌ای در این زمینه ارائه کرده است همچنین این امکان وجود دارد که ایران تلاش‌های عربستان برای مدیریت عرضه نفت را پیچیده‌تر کند.

بایدن پیشتر اعلام کرده بود که ایران باید به توافق هسته‌ای پایبندی کامل داشته باشد و در صورت این پایبندی، من بار دیگر به توافق هسته‌ای بازخواهم گشت.

سایت Oil Price در ادامه نوشته است، تاثیر بازگشت نفت ایران به بازار «هرچقدر که با تاخیر همراه باشد، اندک خواهد بود.»

همچنین در صورت پیروزی بایدن این احتمال هم وجود دارد که وی تا سال 2021 میلادی یعنی زمان انتخابات ریاست جمهوری ایران منتشر بماند تا با دولت جدید ایران برای مذاکرات هسته‌ای اقدام کند.

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟