الکاظمی در مصاحبه با نشریه عربستانی: منطقه نیازمند پروژه مشترکی برای توسعه است

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
«مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق، در مصاحبه با روزنامه عربستانی «عکاظ» گفت که فرصت های بسیاری برای تحقق صلح و ثبات در منطقه از دست رفته است و همیشه باید برای کاهش تنش و ایجا تفاهم و یافتن راه حل های برآمده از اراده ملت های منطقه تلاش کرد.

الکاظمی در این مصاحبه که در شماره امروز این نشریه و پیش از اعلام تعویق سفر وی به عربستان به علت بستری شدن پادشاه این کشور در بیمارستان منتشر شد تأکید کرد که عربستان یک وزنه مهم در منطقه و جهان است و روابط دو کشور شاهد گسترشی بی سابقه خواهد بود.

او تأکید کرد که منطقه نیازمند صلح و یک پروژه مشترک برای توسعه و درک مشترکی درباره چالش ها و از همه مهم تر پایان دوران نفت و تحولات اقتصاد جهانی است و باید بر توسعه عراق و عربستان و جلوگیری از دخالت در امور کشورهای عربی تمرکز کنیم.

نخست وزیر عراق تأکید کرد که مناسب ترین مسیر گسترش روابط عراق و عربستان هم افزایی اقتصادی و گشودن درها به روی سرمایه های عربستانی و راه اندازی پروژه های دارای اهمیت راهبردی برای دو طرف و بازگشایی گذرگاه مرزی عرعر و افزایش مبادلات تجاری است.

الکاظمی تأکید کرد که اولویت بسیاری به روابط با عربستان می دهد و معتقد است که فرصت برای گسترش بی سابقه این روابط فراهم شده و افزود که عربستان عمق استراتژیک عراق و عراق عمق استراتژیک عربستان است و طرفین تمایل بسیار به ازسرگیری روابط تاریخی و برادرانه خود دارند.

او گفت که سفرش به عربستان و دیدارش با مقامات عربستانی سفری تشریفاتی نخواهد بود و خبر از گسترش همکاری ها در همه عرصه ها برای تحقق هم افزایی میان دو کشور خواهد داد.

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟