حماس با عقب نشینی از برگزاری همزمان انتخابات فلسطین، مانعی در مسیر آشتی ملی را برطرف می کند

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
«اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، از دریافت نامه مکتوب «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، مبنی بر تعهد وی به اجرای انتخابات و تحقق اصل مشارکت ملی فلسطینی «همچون ملتی واحد در میهنی واحد با رهبری واحد» خبر داد.

 

پیش از این حماس اعلام کرده بود که با برگزاری همزمان سه انتخابات شورای ملی، مجلس ملی، و ریاست تشکیلات مخالف است، اما چند روز پیش اعلام شد که حماس با عقب نشینی از این موضع در نامه ای به محمود عباس موافقت کرده که این سه انتخابات با فاصله حداکثر 6 ماهه از یکدیگر برگزار شود.

«جبریل رجوب»، دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح، حامل این نامه بوده و عباس پس از خواندن نامه از آن استقبال و تأکید کرده که «فتح» متعهد به شراکت و وحدت ملی است.

هنیه شب گذشته در سخنانی به مناسبت سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت که در این نامه بر آمادگی حماس برای ازسرگیری مذاکرات فلسطینی و تحقق توافقات و تفاهمات برای اجرای انتخابات تأکیدکرده است.

او گفت که این سه انتخابات باید در فاصله 6 ماه از یکدیگر برگزار شود کشورهای دوست بر آن نظارت داشته باشند.

برخی منابع گفته اند که تغییر موضع حماس نتیجه فشارهای ترکیه و مصر و قطر و روسیه بوده است.

هنیه تأکید کرد که تحقق آشتی ملی در فلسطین و پایان دادن به شکاف در اداره فلسطین «هدفی والاست که همه برای آن تلاش می کنند».

او افزود که حماس به اراده ملت فلسطین و انتخاب آزاد آنان احترام می گذارد و تأکید کرد که مردم فلسطین با تحولات مهم داخلی و خارجی در عرصه رویارویی با اشغالگران اسرائیلی به خصوص در شرایط پیچیده منطقه مواجه اند.

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟