گسترش آمار شیوع ویروس کرونا در میان جامعه عرب تباران فلسطین اشغالی

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

همزمان با سیر صعودی ویروس کرونا در سرزمین های فلسطین اشغالی، آمارها از رشد چشمگیر آمار مبتلایان به این بیماری در مناطق عرب نشین در سه هفته اخیر حکایت دارند. در همین راستا رونی گم زو در جریان بازدید هفته گذشته از شهر عرب نشین دالیات الرمل و مذاکره با مقامات این شهر گفت: «من به اینجا نیامده ام تا ترس و هراس را در دل مردم بیفکنم اما باید صادقانه اعلان کنم که وضعیت بسیار نگران کننده است.»

رونی گم زو، مدیر پروژه کرونا در فلسطین اشغالی

همزمان ایمن عوده رهبر فهرست مشترک عربی در کنست با حمله به عملکرد کابینه حاضر، سیاست شکست خورده بی بی را علت تشدید روند بیماری کرونا دانست و مدعی شد آمارها حکایت از آن دارند که 28 درصد از مبتلایان به این پاندمی در سرزمین های اشغالی را عرب تباران تشکیل می دهند. وی افزود مخالفت نتانیاهو با اعمال سیاست قرنطینه در ماه های نخست شیوع این بیماری و همچنین اهمال وی در تعیین سیاست های کلان و معرفی مسئولان مرتبط هم چون گم زو از جمله دلایل وضعیت نگران کننده حاضر است. در همین راستا عاموص هارل ستون نویس روزنامه هاآرتص نیز مدعی شد که رشد قابل توجه مبتلایان به این ویروس در میان جوامع اولتراارتدوکس و عرب تبار اسرائیل ممکن است در آینده نزدیک زمینه ساز ظهور سیاست های نفرت جویانه و انشقاق در داخل جامعه اسرائیل گردد. به اعتقاد هارل ممکن است جوامع خسیدی و عرب تبار در آینده نزدیک هدف خشونت های نژادپرستانه و نفرت جویانه قرار گیرند.

به رغم تشدید روند شیوع پاندمی کرونا در جوامع عرب تبار، نهادهای محلی این مناطق از همکاری خود با دولت به منظور اعمال سیاست های قرنطینه خبر داده اند؛ به طوری که شهردار ام الفحم ضمن حمایت از طرح موسوم به چراغ راهنمایی مدعی شد تمامی ابزارهای لازم به منظور اعمال محدودیت های اجتماعی با هدف تثبیت روند مقابله با ویروس کرونا را به کار خواهد بست.

منابع پژوهش در دفتر پژوهشکده موجود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟