حماس: قرارداد آتی تبادل اسرا با اسرائیل حتما شامل قهرمانان فرار از زندان جلبوع خواهد شد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
حماس: قرارداد آتی تبادل اسرا با اسرائیل حتما شامل قهرمانان فرار از زندان جلبوع خواهد شد
حماس تاکید کرد قرارداد آتی تبادل اسرا با اسرائیل شامل چهره‌های برجسته مقاومت فلسطین در زندان‌های اسرائیلی خواهد بود.

 حماس تاکید کرد قرارداد آتی تبادل اسرا با اسرائیل شامل چهره‌های برجسته مقاومت فلسطین در زندان‌های اسرائیلی خواهد بود.

گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس تاکید کرد بدون گنجاندن اسامی قهرمانان عملیات زندان «جلبوع» هیچ گونه قرارداد تبادل اسرا با اسرائیل امضا نخواهد شد.

«فوزی برهوم»، سخنگوی رسمی حماس هم تاکید کرد: این گروه خواهان عقد قرارداد تبادل اسرا با اسرائیل با حضور چهره‌های قهرمان مقاومت فلسطین در آن است.

برهموم به عربی 21 گفت: این اسرا (قهرمانان عملیات فرار از جلبوع) مجد و عظمتی برای فلسطین، مردم و مقاومت قهرمانانه آنها خلق کردند.

ابوعبیده سخنگوی گردان‌های القسام هم تاکید کرد: بازداشت دوباره این اسرا، واقعیت اقدام درخشان آنها و ننگ و خواری و عار نهادهای امنیتی اسرائیل را نخواهد پوشاند و این افراد به زودی ولی این بار در روی زمین طعم آزادی را خواهند چشید.

وی گفت: تصمیم فرماندهان القسام این است که قرارداد آتی تبادل اسرا بدون حضور این افراد صورت نخواهد گرفت.

نیروهای امنیتی اسرائیل پیش از این اعلام کرده بودند دو نفر دیگر از شش زندانی فلسطینی که روز دوشنبه هفته پیش از یک زندان فوق امنیتی فرار کرده بودند شامگاه جمعه بازداشت شدند. تلاش برای کشف مخفیگاه و بازداشت دو فراری دیگر ادامه دارد.

پلیس اسرائیل می‌گوید این دو نفر در پارکینگ کامیون‌ها در شهری در شمال اسرائیل بازداشت شده اند.

رسانه‌های اسرائیلی روز دوشنبه هفته گذشته خبر فرار شش نفر از زندان جلبوع را منتشر کردند. این افراد با حفر تونلی از سلول، خود را به خارج از محوطه زندان رسانده و فرار کردند.

پیش از این مقام‌های امنیتی خبر دستگیری دو عضو فراری گروه جهاد اسلامی در همین روز را منتشر کرده بودند. یعقوب القادری ۴۸ ساله و محمود عبدالله العارضه در شهر ناصره بازداشت شدند.

فرار شش عضو گروه جهاد اسلامی از زندان فوق امنیتی جلبوع در هفته گذشته، موجی از افتخار و غرور را در میان سازمان‌های نظامی-سیاسی فعال در اراضی اشغالی و نوار غزه به راه انداخته بود. در مقابل رسانه‌های اسرائیلی این ماجرا را به‌عنوان یک رسوایی امنیتی و نشانی از خلاء اطلاعاتی توصیف کردند.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟