ماس: سازمان اطلاعات آلمان مسئول ارزیابی نادرست اوضاع افغانستان است

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

وزیر امور خارجه آلمان سازمان اطلاعات این کشور را به ارزیابی نادرست در مورد اوضاع افغانستان متهم کرد. ماس مسئولیت تصمیمات اشتباه پیرامون افغانستان را نیز ناشی از قضاوت و ارزیابی نادرست سازمان اطلاعات آلمان دانست.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در مصاحبه با هفته‌نامه اشپیگل گفت، “مسئولیت ناکامی‌ها و تصمیمات گرفته شده در وزارت خارجه در مورد ماموریت افغانستان بر عهده سازمان اطلاعات این کشور است.

 به گفته ماس تصمیمات در وزارت خارجه بر اساس داده‌های اشتباه سازمان اطلاعات این کشور گرفته شده است. او گفت نتایج این تصمیمات اشتباه بوده و پیامدهای فاجعه‌باری داشته است. او تاکید کرد این امر نمی‌تواند بدون عواقب برای عملکرد سرویس‌های اطلاعاتی آلمان باشد. 

ماس اما در این مصاحبه اظهار داشت که خود او به استعفا فکر نمی‌کند.

اشپیگل اما در گزارش خود به این مسئله اشاره کرده که سازمان اطلاعات آلمان مدت‌هاست در مورد پیامدهای قدرت گرفتن طالبان در افغانستان هشدار داده است. 

سازمان اطلاعات آلمان بارها ارزیابی‌هایی را ارائه کرده است که ارتش افغانستان و سیاستمداران این کشور در دراز مدت قادر نیستند به فعالیت خود ادامه دهند. این گزارش نهاد امنیتی آلمان ولی در وزارتخانه‌های مسئول و ذی‌صلاح نادیده گرفته شده است.

توما از حزب لیبرال آلمان خواستار بررسی همه جانبه تصمیمات مربوط به خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان شد. او گفت که قضاوت و ارزیابی نادرست و ابعاد و تراژدی آن به قدری عظیم است که نمی‌توان در یک جلسه پارلمانی آن را بررسی کرد.

به گفته توما در ارتباط با تصمیمات گرفته<شده در مورد خروج  از افغانستان نهایتا نمی‌توان به تنهایی یک فرد یا موسسه را مسئول و مقصر دانست.

 ایشینگر، رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ نیز در ارتباط با اوضاع حاکم در افغانستان به نقش آمریکا اشاره کرده و مسئولیت این وضعیت را متوجه دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین این کشور دانسته است. 

 

 

منبع:https://www.dw.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟