روابط نزدیک دولت باغچه لی رئیس حزب حرکت ملی گرا با مافیای ترکیه

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
روزنامه جمهوریت مقاله ای با عنوان” محمد ایمور به نمایندگی چه کسی سخن می گوید؟” به قلم محمد علی گوللر نوشت: رجب طیب اردوغان و دولت باغچه لی قبل کودتای 15 ژوئیه 2016 میلادی همدیگر را “خائن به وطن” اعلام و در میتیگهای میدانها به همدیگر طناب دار نشان می دادند. اما بعد از کودتای نافرجام 15 ژوئیه 2016 میلادی ناگهان متحد شدند و “اتحاد جمهور” را تشکیل دادند.

علاالدین چاکیجی یکی از رهبران مافیای ترکیه در 14 فوریه 2015 میلادی با ارسال نامه ای به “دولت باغچه لی” رئیس حزب حرکت ملی گرا (پانترکیست افراطی) نوشت: معتقدم که “دولت باغچه لی جاسوس غرب است”، “اگر جرات دارد دستور بدهد مرا بکشند” و “باید دولت باغچه لی از ریاست حزب حرکت ملی گرا برکنار شود”. اما ناگهان دولت باغچه لی و عدالدین چاکیجی دوست صمیمی شدند. هنگامیکه علاالدین چاکیجی در زندان بیمار شد، “دولت باغچه لی” در 23 مه 2018 به ملاقات علاالدین چاکیجی در بیمارستان رفت و 14 آوریل 2020 میلادی با اصلاح قانون اصلاح اجرای حکم که توسط اردوغان و دولت باغچه لی امضاء شد، علاالدین چاکیجی را از زندان آزاد کردند و رهبر مافیای ترکیه به مرکز کل حزب حرکت ملی گرا رفته و دولت باغچه لی را به عنوان ” رهبر افسانه ای” مورد تمجید و تعریف قرار داد.
علاالدین چاکیجی در سال 1987 میلادی دو نفر از افراد دوندار کلیچ یکی دیگر از رهبران مافیای مواد مخدر و سلاح را به دستور محمد ایمور و کورکوت اکن از مقامات عالی رتبه میت و ضد ترور کشت.علاالدین چاکیجی قبل از قتل افراد ارتباط نزدیکی با میت و اداره ضد ترور به ریاست محمد ایمور و یاوز آتاچ برقرار کرده بود. علاالدین چاکیجی یکی از منابع اطلاعاتی محمد ایمور رئیس اداره ضد ترور میت درتدوین “گزارش میت” بود که افشاء شد. محمد ایمور همچنین علاالدین چاکیجی را در عملیات ترور ناموفق در آلمان نیز بکار گرفته بود.
روابط نزدیک دولت باغچه لی و علاالدین چاکیجی از یک سو و روابط نزدیک محمد ایمور و علا الدین چاکیجی رئیس مافیا و آدم کش از سوی دیگر، باعث شده است که دولت باغچه در جامعه حزب حرکت ملی گرا نیز به جاسوسی میت متهم شود. مرحوم یاشار اوکیان نماینده سابق مجلس و وزیر کار و تامین اجتماعی سابق که از کادر رهبری حزب حرکت ملی گرا بود گفته بود: چرا دولت باغچه لی مانند سایر اعضا حزب در کودتای نظامی 12 سپتامبر 1980 میلادی بازداشت نشد؟ زیرا وی مامور میت بود و آلپ ارسلان ترکش(موسس و رهبر حزب حرکت ملی گرا و جنبش گرگ های خاکستری) نیز اعلام کرده بود که دولت باغچه لی خبرچین میت است.
آمریکا و سازمان سیا CIAدر دوران جنگ سرد ودر دوران قبل کودتای نظامی سال 1980 میلادی برای مبارزه با جنبش چپ از جریان اسلام گرایی و ملی گرایی افراطی نظیر حزب حرکت ملی گرا در ترکیه بهره برداری می کرد. سازمان اطلاعات ملی ترکیه/میت نیز روابط و همکاری بسیار نزدیکی با سازمان سیا داشت.
روابط نزدیک دولت باغچه لی با خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه
آیا ارتشبد خلوصی آکار رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح، بعد از کودتای 15 ژوئیه 2016 میلادی درروند حمایت کامل دولت باغچه لی از رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نقش داشت؟ آیا دولت باغچه لی باعث شد که خلوصی آکار در کابینه ریاست جمهوری اردوغان وارد و به وزیر دفاع منصوب شود؟
دولت باغچه لی در 26 اوت 2018 میلادی در مصاحبه مطبوعاتی و تلویزیونی گفته بود: به خلوصی آکار رئیس ستاد کل ارتش ” قران کریم، پرچم ترک و تپانجه با روکش طلائی ” هدیه داده بودم. وی متعهد به نگداری و نگهبانی هر سه هدیه شده است.
محمد ایمورکه باردیگر در صحنه سیاسی ترکیه ظاهر شده است، به معنی تغییر جدید در مسیر سیاست داخلی ترکیه است. زیرا محمد ایمور از افراد برجسته و سخنگوی گلادیو است. گلادیو سازمان پنهان ناتو است. تاموقعیکه عضویت ترکیه در ناتو ادامه یابد، گلادیو(ترور و مافیا و دولت پنهان) در ترکیه به موجودیت خود ادامه خواهد داد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟