سوءقصد به مصطفی الکاظمی؛ تأییدی بر درستی مسیر نخست‌وزیر

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
سوءقصد به مصطفی الکاظمی
هدف قرار دادن مکرر الکاظمی توسط شبه‌نظامیان، تائید می‌کند که الکاظمی در دو سال گذشته خود به‌عنوان نخست‌وزیر عراق، در مسیر درستی قدم برداشته است.

البته شبه‌نظامیان در کنار تلاش برای قتل الکاظمی به دنبال نابودی و صدمه زدن به دوستان و همکاران وی می‌باشند.» در بخش ذیل به نکات و گزاره‌های اصلی این یادداشت اشاره خواهیم کرد

در 21 مارس 2021، شبه‌نظامیان، محمود لیث حسین افسر ارشد اطلاعات عراق را در محله منصور بغداد ترور کردند. در 7 ژوئن سرهنگ نبراس فرمان، افسر ارشد دستگاه اطلاعات عراق در منطقه البلدیات شرق بغداد توسط شبه‌نظامیان کشته شد.

شبکه نزدیکان الکاظمی در گروه وسیعی از مردم عراق است که توسط شبه‌نظامیان هدف قرار گرفته‌اند. وابستگان کاظمی در خط مقدم این حملات هستند و با ترس روزانه زندگی می‌کنند. بااین‌حال، درحالی‌که هر نخست‌وزیر عراق می‌تواند به‌راحتی به یک دیکتاتور و یک فرمانده جوخه مرگ تبدیل شود، کاظمی نمی‌خواهد رودخانه‌های خون در بغداد جاری شود.

به همین دلیل است که نیروهای امنیتی عراق، شبه‌نظامیان را به‌جای اعدام دستگیر می‌کنند، حتی اگر ممکن است بعداً به دلیل فساد و ارعاب آزاد شوند. حاکمیت قانون هنوز برای برخی در عراق مهم است و آن‌ها همچنان معتقدند که می‌توانند از طریق آن پیروز شوند.

الکاظمی یکی از عراقی‌هایی است که همچنان از حاکمیت قانون دفاع می‌کند و جامعه بین‌المللی باید بداند که یافتن رهبری که وقتی تحت‌فشار شدید برای انجام این کار قرار می‌گیرد، چقدر نادر است.

من استدلال می‌کنم که برای احیای عراق به یک رهبر بی‌سروصدا و شجاع با وجدان و احساس مسئولیت نیاز است. در چنین سیستم متمرکزی، یک نخست‌وزیر خوب لازم است، هرچند کافی نیست تا عراق را در مسیر درست نگه دارد.

انتصاب چنین رهبری اولین قدم حیاتی است که تغییر مثبت را ممکن می‌سازد. چه الکاظمی دوباره نخست‌وزیر شود یا نه تلاش‌های شبه‌نظامیان برای وسوسه و عذاب او و بیرون راندن او از مسیر خود افزایش می‌یابد. اقدامات وی نشان داد که او در این دو سال اخیر کار درستی انجام داده است و این‌که ادامه مسیر مقابله با شبه‌نظامیان باید مورد تقلید نخست‌وزیران آینده و حمایت دوستان عراقی قرار گیرد، بسیار مهم است.

https://www.washingtoninstitute.org/policy-analysis/harrowing-mustafa-kadhimi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟