فتح: با حماس فهرست مشترک انتخاباتی تشکیل نمی‌دهیم/ البرغوثی در انتخابات نامزد نمی‌شود

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
«جبریل الرجوب»، دبیرکل کمیته مرکزی جنبش فتح فلسطین تاکید کرد این جنبش در قالب یک فهرست در انتخابات قانونگذاری آتی شرکت خواهد کرد.

الرجوب افزود: ما به عنوان جنبش فتح به تنهایی و بدون تکیه بر دیگر گروه‌ها وارد کارزار انتخاباتی خواهیم شد و هیچ مذاکره‌ای با حماس برای تشکیل فهرست مشترک انجام نخواهد شد.

وی گفت: ما از همه گروه‌ها در تشکیل فهرستی مشترک استقبال می‌کنیم اما فرصت تشکیل این فهرست میان طیف گسترده‌ای از گروه‌های سیاسی فلسطینی از جمله فتح و حماس صفر است و ما در این باره در مذاکرات هفته گذشته قاهره سخن گفتیم.

الرجوب تاکید کرد: انتخابات تنها راه برای پایان دادن به چنددستگی و تجدید مشروعیت ساختار سیاسی فلسطین است و توافق با حماس بخشی از روند موفقیت‌آمیز انتخاباتی است.

دبیرکل کمیته مرکزی فتح ادامه داد: چندین گروه خواستار تشکیل فهرست مشترک با فتح هستند اما ما با هیچ گروهی از جمله جبهه مردمی فلسطین و حماس چنین موضوعی را مطرح نکرده‌ایم.

در همین رابطه، برخی منابع آگاه از جنبش فتح تصریح کردند: سناریو تشکیل فهرست مشترک پس از آنکه نامزدهای فتح در نوارغزه با مخالفت مردمی رو به رو شد، چندین بار توسط محمود عباس (ابومازن)، رئیس تشکیلات خودگردان مطرح شده است.

منابع یاد شده تصریح کردند: فهرست مشترک بخشی از توافقی بود که فتح و حماس تحت نظارت قطر بدان دست یافته بودند؛ بر اساس این توافق، دو گروه بر سر تشکیل فهرستی مشترک و ریاست مجدد ابومازن موافقت می‌کردند و در مقابل تسلط حماس بر نوار غزه تداوم می یافت.

الرجوب درباره نامزدی مروان البرغوثی، عضو ارشد فتح و اسیر فلسطینی گفت: تداوم حرف و حدیث‌ها درباره نامزدی البرغوثی به شکل کنونی اهانت به ما و اوست، البرغوثی طبق توافق انجام شده در انتخابات نامزد نخواهد شد.

پیش از این، دو تن از سران سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) خبر داده بودند که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تحت فشار شدید از جانب اسرائیل و برخی کشورهای عربی برای لغو انتخابات سراسری در فلسطین است.

انتخابات پارلمانی فلسطین در 22 مه و انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان در 31 اوت و انتخابات مجلس ملی پس از تفاهمات داخلی تا حداکثر ژوئیه 2021 برگزار شود.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟