افزایش 48 درصدی صادرات نظامی ترکیه / صنایع نظامی ترکیه در حال فتح آفریقا

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
به گزارش خبرگزاری آناتولی، بر اساس آخرین داده های منتشر شده از سوی وزارت تجارت و مجلس صادرکنندگان ترک میزان صادرات ترکیه در 5 ماه نخست امسال در مقایسه با بازه مشابه سال گذشته میلادی 38.3 درصد افزایش داشته است که بالغ بر 85.2 میلیارد دلار میشود.

در میان حوزه های مختلف صادراتی ترکیه حوزه صنایع نظامی نیز با افزایش 48.3 درصدی به مبلغ 1 میلیارد و 120 میلیون دلار رسیده است.
نکته قابل توجه در این میان است که با در نظر داشتن پراکندگی کشورهای وارد کننده صنایع نظامی در 5 ماه گذشته آفریقا افزایش 11 برابری خرید از ترکیه را داشته و در ردیف نخستی واردکنندگان صنایع نظامی ترکیه قرار گرفته است.
کشرهای آفریقایی در طول 5 ماه گذشته 485 میلیون و 688 هزار دلار محصولات نظامی از ترکیه خریداری کرده اند.
پس از آفریقا کشورهای مشترک المنافع، خاورمیانه و اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای آسیایی در مقامهای بعدی وارد کنندگان صنایع نظامی ترکیه قرار گرفته اند.
باید یادآوری کرد که به رغم افزایش خرید کشورهای آفریقایی از ترکیه اما همچنان بر اساس کشورهای خریدار آمریکا اصلی ترین شریک تحاری صنایع نظامی ترکیه و خریدار این محصولات است. نکته قابل توجه افزایش 66 درصدی واردات آمریکا از ترکیه است که مجموعا بالغ بر 476 میلیون دلار شده است. پس از آمریکا نیز آذربایجان در مقام دوم کشورهای واردات کننده صنایع نظامی ترکیه قرار دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟