ائتلاف الحلبوسی: هنوز بستر مناسب برای برگزاری انتخابات فراهم نیست

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
حزب «پیشرفت» به رهبری الحلبوسی اعلام کرد هنوز بستر مناسبی برای برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در عراق وجود ندارد.

حزب «پیشرفت» به رهبری «محمد الحلبوسی» اعلام کرد هنوز بستر مناسبی برای برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در عراق وجود ندارد.

«رعد الدهلکی»، از رهبران حزب پیشرفت به شفق نیوز گفت: تاکنون به مرحله وجود بستری مناسب و کامل برای برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام نرسیده‌ایم و در سایه وجود سلاح بی‌ضابطه، انتخابات سالم و عادلانه معنی ندارد.

الدهلکی افزود: چگونه می‌توان انتخابات را برگزار کرد در حالی که منطقه الخضراء به عنوان مهم‌ترین و مستحکم‌ترین منطقه ظرف یک ربع از سوی گروه‌های مسلح سقوط کرده و حملات به سفارتخانه‌ها و هیات‌های دیپلماتیک هر از چند گاهی انجام می شود.

این عضو حزب پیشرفت به رهبری الحلبوسی در پایان گفت: گروه‌های دولت‌گریز به شکلی پررنگ بر دولت تسلط دارند و این امر بر عدم برگزاری انتخابات سالم تاکید دارد.

روز گذشته «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق نشستی با گروه‌های سیاسی برگزار کرد که در آن بر برگزاری انتخابات در دهم اکتبر 2021 میلادی اجماع شد.

در این نشست که علاوه بر الکاظمی، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان، «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی، نماینده سازمان ملل در عراق و گروه‌های سیاسی حضور داشتند، کمیساریای عالی انتخابات شرح مفصلی از آمادگی‌های فنی و توان این کمیساریا برای برگزاری انتخابات در موعد مقرر در دهم اکتبر آتی ارائه کرد.

الکاظمی در این نشست بر برگزاری انتخابات در موعد مقرر و تامین فضای مناسب آن تاکید کرد.

در همین ارتباط، گروه‌های سیاسی هم بر اصرار خود بر برگزاری انتخابات در موعد مقرر تاکید کردند.

نخست‌وزیر و گروه‌های سیاسی در پایان از فراکسیون‌های سیاسی تحریم‌کننده انتخابات بار دیگر خواستند تا از این تصمیم خود منصرف شوند، الکاظمی همچنین پیشنهاد داد تا کمیته‌ای از گروه‌های سیاسی ملی برای گفت‌وگو با فراکسیون‌های تحریم‌کننده و اقناع آنها برای انصراف از این تصمیم تشکیل شود تا تلاش‌ها در مرحله آتی یکپارچه شود.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟