نشریه آلمانی: روسیه مامور ضد اطلاعات به برلین فرستاده است

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

بررسی‌های روزنامه “ولت” حاکی از آن است که روسیه یک مامور متخصص عملیات خاص را به سفارت خود در برلین اعزام کرده است. پیش از این دولت آلمان و اتحادیه اروپا از حمله سایبری هکرهای روسی به شدت انتقاد کرده‌اند.

 

روزنامه “دی ولت” در شماره روز یک‌شنبه ۲۶ سپتامبر گزارش داد تحقیقات این نشریه آشکار کرده که روسیه در سال ۲۰۲۱ که انتخابات حساس پارلمان فدرال (بوندس‌تاگ) آلمان برگزار می‌شود یک مامور اطلاعاتی متخصص را به سفارت این کشور در برلین اعزام کرده است.

این گزارش همزمان با انتخابات بوندس‌تاگ منتشر شد که در آن جانشین آنگلا مرکل، پس از ۱۶ سال تکیه زدن بر مسند صدراعظم آلمان انتخاب می‌شود.

پیش از این انتخابات، دولت فدرال آلمان به خاطر آنچه تلاش برای دخالت در انتخابات پارلمانی از طریق حمله‌های سایبری عنوان شده به شدت از روسیه انتقاد کرده است.

دادستان فدرال آلمان نهم سپتامبر در ارتباط با حمله‌های سایبری پیش از انتخابات بوندس‌تاگ، پرونده‌ای را به جریان انداخت. خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام قضائی می‌گوید این پرونده به “ظن فعالیت ماموران سرویس اطلاعاتی” می‌پردازد.

استقرار مامور اطلاعاتی در سفارت روسیه

روزنامه “ولت” می‌گوید مامور اطلاعاتی روسی که به سفارت فدراسیون روسیه در برلین اعزام شده متخصص امور ضد اطلاعات و پیش بردن عملیاتی در جهت منافع خارجی این کشور است.

دولت آلمان ابتدای ماه سپتامبر در واکنش به حمله‌های سایبری گروه موسوم به Ghostwriter به برخی نمایندگان پارلمان، از روسیه انتقاد کرد و نسبت به دخالت احتمالی در انتخابات بوندس‌تاگ هشدار داد.

مطابق اطلاعاتی که روزنامه “ولت” به آن استناد می‌کند در ماه اوت در فاصله چند روز چند صد حمله سایبری علیه سیاستمداران و نمایندگان پارلمان آلمان رخ داده که به هکرهای روسی نسبت داده می‌شود.

 

گمان می‌رود هکرهای روسی از سوی سرویس اطلاعاتی ارتش روسیه GRU پشتیبانی و هدایت می‌شوند و در سال جاری میلادی دست‌کم در سه حمله سایبری گسترده به نمایندگان پارلمان فدرال دست داشته‌اند.

کنستانتین فون نوتس، معاون فراکسیون پارلمانی حزب سبزها با اشاره به حمله‌های سایبری سال‌های اخیر تاکید می‌کند که دولت “از حوزه به‌غایت مهم امنیت داخلی غافل بوده است”.

یک کارشناس امور داخلی حزب دموکرات‌های آزاد با انتقاد از سیاست اطلاع‌رسانی دولت می‌گوید نمایندگان پارلمان فدرال که هدف حمله‌های سایبری بوده‌اند باید خیلی بهتر در جریان این حمله‌ها، به خصوص در آستانه انتخابات قرار می‌گرفتند.

هشدار اتحادیه اروپا به روسیه

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه با انتقاد از حمله‌های سایبری منتسب به هکرهای روسی تاکید کرد این حمله‌ها “ارزش‌ها و اصول دموکراتیک” را هدف گرفته‌اند و کاملا غیرقابل قبول هستند.

جوزپ بورل خواهان توقف فوری حمله‌های سایبری شد و از فدراسیون روسیه قاطعانه خواست به هنجارهای حکمرانی خوب در فضای مجازی احترام بگذارد و مسئولانه رفتار کند. او هشدار داد در غیر این صورت اتحادیه اروپا حق اتخاذ تدبیرهای دیگر را برای خود محفوظ می‌داند.

به گفته بورل “تعداد زیادی از نمایندگان پارلمان اروپا، سیاستمداران، نمایندگان رسانه‌ها و فعالان مدنی در اتحادیه اروپا” هدف حمله‌های اخیر هکرها قرار گرفته‌اند. او به نام و تعداد کشورهایی که این حمله‌ها در آنها رخ داده اشاره‌ای نکرد.

 

منبع:https://www.dw.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟