انتخاب استاندار جدید برای ذی‌قار و تلاش‌ها برای آرام‌سازی معترضان

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
با وجود انتخاب استانداری جدید برای ذی قار و وعده‌های داده شده، تظاهرات‌کنندگان همچنان به دیده تردید به استاندار جدید نگاه می کنند.

پس از آنکه «احمد الخفاجی»، روز گذشته به عنوان جایگزین «ناظم الوائلی»، استاندار استان ذی‌قار منصوب شد، به نوعی وضعیت بلاتکلیفی بر فضای این استان حاکم است.

«مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق ماه گذشته پس از تشدید تظاهرات مردمی در ذی قار که خواهان برکناری الوائلی و تعیین استانداری مستقل بودند، «عبدالغنی الاسدی»، رئیس دستگاه امنیت ملی را به صورت موقت مسئول اداره این استان کرد.

پس از نشست‌های مسئولان ذی قار با الکاظمی، شب گذشته الخفاجی به عنوان استاندار ذی قار تعیین شد.

الخفاجی در نخستین اظهارنظرش پس از انتصاب به استانداری ذی قار گفت: من به صورت شفاهی به عنوان استاندار ذی قار منصوب شده‌ام تا امروز (سه‌شنبه) به هنگام تشکیل جلسه هیات دولت، حکم رسمی صادر شود.

وی گفت: من برنامه‌هایی گسترده برای ارتقای وضعیت کنونی استان دارم که با همکاری کارشناسان و مشاوران متخصص در زمینه‌های مختلف تدوین شده است.

استاندار جدید ذی قار افزود: هدف نخست ما برقراری امنیت و آرامش در استان و سپس فعالیت‌های عمرانی و جذب سرمایه‌گذاری در ذی قار است، ما تلاش خواهیم کرد با استفاده از اعتبارات استانی به خواسته‌ها و مطالبات مردم این استان جامه عمل بپوشانیم.

وی تاکید کرد: ما هیچ اختلاف‌نظر یا خط قرمزی با مدیران استانی به ویژه از منظر وابستگی سیاسی نداریم چرا که معیار و سنجه ما، شایستگی و پاکدستی است.

الخفاجی اظهار داشت: من به نمایندگی از طبقه زحمتکش و شهدای اکتبر در این منصب خواهم بود و مورد حمایت هیچ فراکسیون سیاسی نیستم.

از سوی دیگر، یک مسئول محلی ذی قار به العربی الجدید گفت: الکاظمی به اهالی ذی قار قول داده است تا از طریق استاندار جدید دست به اقدامات جدید خدماتی و توسعه‌محور بزند.

وی گفت: استاندار جدید به زودی نشستی با فرماندهان امنیتی و مسئولان سیاسی استان و نیز فعالان اجتماعی و نمایندگان معترضان برگزار خواهد کرد.

این مقام محلی اظهار داشت: الکاظمی اختیارات گسترده‌ای به الخفاجی برای تحقق مطالبات معترضان اعطا کرده است..

همزمان با این تحولات، معترضان به دیده تردید به انتخاب استاندار جدید نگاه می‌کنند به طوری که «رائد عبطان»، از فعالان اجتماعی ذی قار به العربی الجدید گفت: هیات هماهنگی تظاهرات امروز نشستی برای بررسی مساله انتخاب استاندار جدید برگزار خواهد کرد اما شک و تردید‌هایی وجود دارد که استاندار جدید مورد حمایت ائتلاف سائرون به رهبری مقتدی صدر است.

وی گفت: مطالبات ما روشن است، ما خواهان مدیریت استان توسط استانداری مستقل و غیر مرتبط با گروه‌های سیاسی هستیم، دولت باید این امر را درک کند و برای پاسخگویی به مطالبات تظاهرات‌کنندگان همکاری کرده و عاملان قتل معترضان را معرفی کنند.

استان ذی قار و مرکز آن شهر الناصریه یکی از پرتنش‌ترین استان‌های عراق از لحاظ تظاهرات و اعتراضات مردمی است به طوری که نخستین استانی به شمار می رود که با تداوم تظاهرات، توانست استاندار خود را وادار به استعفا کند.

 

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟