اسرائیل در برابر کرونا به ایمنی جمعی رسیده است

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

کارشناسان معتقدند که اسرائیل ممکن است به نوعی «مصونیت جمعی» رسیده باشد و از این پس می‌تواند بدون نگرانی، محدودیت‌ها را کاهش دهد و برگزاری مجدد جوامع و فعالیت اقتصادی دیگر نمی‌تواند تأثیری بر سلامت عمومی بگذارد.

اران سگال، زیست‌شناس شاغل در مؤسسه علوم ویزمن، به کانال ۱۲ گفت:«با توجه به اینکه بیش از ۴.۹ میلیون اسرائیلی به طور کامل واکسینه شده‌اند، تعداد موارد روزانه ویروس کرونا ۹۷ درصد کاهش یافته است؛ بنابراین می‌توان گفت که ما به مصونیت جمعی رسیده‌ایم و می‌توانیم محدودیت‌ها را کاهش دهیم.»

در صورت تایید رسمی این موضوع، اسرائیل اولین کشوری در جهان است که به نقطه مصونیت جمعی رسیده است و انتظار می‌رود که وزارت بهداشت در این ماه اجبار به استفاده از ماسک در فضای باز را لغو کند.

اسرائیل در ماه‌های اخیر با بازگشایی مجدد مشاغل، مکان‌های برگزاری رویدادهای جمعی و سایر فعالیت‌های عمومی، به طور قابل‌توجهی محدودیت‌های ویروس کرونا را لغو کرده است. زیرا این کشور از نظر واکسیناسیون در میان کشورهای پیشرو در جهان است.

 

بااین‌حال، برخی از محدودیت‌ها در مجالس و مدارس همچنان ادامه دارد. اسرائیل در حال حاضر به دلیل از ترس گسترش انواع دیگر ویروس کرونا که می‌تواند نتایج واکسیناسیون را تضعیف کند، ورود و خروج به کشور را محدود کرده است.

بر اساس پژوهشی که پیشتر در اسرائیل انجام شده، عفونت‌های ناشی از ویروس کووید-۱۹ همراه با علایم بیماری در ۶۰۰ هزار نفری که دو دوز واکسن فایزر- بیون‌تک را دریافت کرده‌اند، ۹۴ درصد کاهش داشته است.

به گفته کلالیت، بزرگ‌ترین نهاد خدمات بهداشت عمومی اسرائیل، احتمال بروز علائم حاد این ویروس در افرادی که واکسن زده‌اند نیز ۹۲ درصد کمتر شده است. این پژوهش با مقایسه‌ گروهی به همین تعداد با سوابق پزشکی یکسان که واکسن را دریافت نکرده بودند صورت گرفته است. 

طبق اعلام وزارت بهداشت اسرائیل، بیش از ۵.۳ میلیون اسرائیلی اولین دوز واکسن را دریافت کرده‌اند و ۴.۹ میلیون نفر نیز هر دو دوز را تزریق کرده‌اند که بالاترین میزان در جهان است.

هفته گذشته، محققان دانشگاه کالج لندن اعلام کردند که بریتانیا نیز تا روز جمعه به مصونیت جمعی خواهد رسید. اگرچه این ادعا بلافاصله مورد شک قرار گرفت و در مورد آن اختلاف‌نظر وجود دارد.

 

منبع:https://www.independentpersian.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟