رئیس اطلاعات خارجی روسیه از آغاز مکاتبات با ام‌آی ۶ خبر داد

 
در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
 سرگئی ناریشکین، مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه از آغاز تبادل نامه‌های محترمانه و مودبانه با رئیس سرویس اطلاعات محرمانه انگلیس، ام‌آی۶ خبر داد و نسبت به برگزاری یک نشست مجازی ابراز امیدواری کرد.

ناریشکین در مصاحبه با شبکه خبری بی‌بی‌سی گفت: ما مکاتبات را آغاز کرده ایم… این تعاملات محترمانه و مودبانه هستند، همانطور که انتظار می‌رود و من بسیار امیدوارم که این مکاتبات به تماس‌هایی به ویژه دیدار حضوری منجر شوند.

مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه همچنین ادعاهایی درباره دست داشتن مسکو در حملات سایبری و مسموم کردن‌ها و مداخلات در انتخابات‌های خارجی را اسف‌بار و شبیه به دادستان‌های کاراگاهی بد توصیف کرد.

ناریشکین گفت: تمام این داستان‌های مرتبط با حملات سایبری، مسموم کردن‌ها، عملیات هکری و مداخلات انتخاباتی که فدراسیون روسیه به آنها متهم می‌شود، بسیار مضحک هستند و گاهی به حدی اسف‌بار میشوند که اظهارنظر درباره آنها ناخوشایند است. این شبیه به یک دادستان کاراگاهی بد است.

این رئیس اطلاعات خارجی روسیه، اتهامات علیه مسکو را توخالی دانست.

سرگئی ناریشکین همچنین گفت که به باور او، آژانس‌های جاسوسی آمریکا عامل عملیات هکری علیه شرکت آمریکایی سولارویندز بوده‌اند. او گفت: نمیخواهم ادعا کنم که این عملیات هکری کار این آژانس های آمریکایی یا صرفا یکی از آنها بوده است. با این حال این را یک بار دیگر می‌گویم که تاکتیک‌ها بسیار شبیه است.

ناریشکین همچنین ادعاهایی درباره مداخله سرویس اطلاعات خارجی روسیه در این حمله را رد کرد. ناریشکین با بیان اینکه هیچ مدرکی دال بر مداخله سرویس او وجود ندارد، گفت: من از شنیدن چنین ارزیابی‌هایی از سرویس اطلاعات خارجی که تحت سرپرستی من است، بسیار خرسند می‌شوم. اما در قاعده من این نیست که دستاوردهای خلاقانه برخی نویسندگان و مجریان دیگر را به عنوان دستاوردهای خودم معرفی کنم.

رئیس اطلاعات خارجی روسیه همچنین گفت، مسکو به نهادهای اطلاعاتی قدرتمند نیاز دارد، درست مثل دیگر کشورهای خارجی قدرتمند.

سرگئی ناریشکین به بی‌بی‌سی گفت: بریتانیا، روسیه، ایالات متحده، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و چین کشورهای بسیار قدرتمندی هستند و کشورهای حقیقا قدرتمند و مستقل بای یک سرویس اطلاعاتی قدرتمند داشته باشند.

این اظهارات ناریشکین در پاسخ به سوال خبرنگار که گفت آژانس اطلاعات انگلیس ام‌آی۶ تنها از حدود ۱۰ درصد از عملیات‌های اطلاعاتی روسیه در اروپا مطلع است، مطرح شد.

 

 

 

منبع:http://www.russiaviewer.ru

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟