دولت کویت در پی مجوز برداشت سالانه 16.5 میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
دولت کویت در لایحه ای به مجلس این کشور خواستار دریافت مجوز برداشت حداکثر 5 میلیارد دینار (16.5 میلیارد دلار) از صندوق ذخیره ارزی این کشور شد.

به گزارش روزنامه کویتی «القبس»، دولت کویت علت این درخوست را «جبران کسری بودجه دولت» عنوان کرده است.

دولت کویت تأکید کرده که این کشور به علت کاهش شدید درآمدهای نفتی با مشکلات جدی اقتصادی مواجه است و انتظار می رود که این مشکلات تا چند سال ادامه پیدا کند و این بر خزانه دولت و وضعیت نقدینگی در کشور تأثیر منفی می گذارد.

دولت کویت افزوده که در چنین شرایطی لازم است که با تعدیل قانون مصوب در 1976 درباره صندوق ذخیره ارزی که صندوق ذخیره نسل های آینده خوانده می شود به دولت اجازه شود که برای جبران کسری بودجه از این صندوق برداشت کند به شرط آنکه این برداشت بیش از 5 میلیارد دینار (16.5 میلیارد دلار) در سال نشود و همچنین دولت موظف به صرفه جویی و افزایش درآمد و متنوع کردن منابع مالی شود.

پیش از این منابع حکومتی در کویت خبر داده بودند که دولت این کشور تاکنون 7.5 میلیارد دینار (حدود 25 میلیارد دلار) از این صندوق برداشت کرده است.

کویت در 9 ماه گذشته 5.4 میلیارد دینار کسری بودجه ثبت کرده است.

براساس برآوردهای اقتصاددانان، حجم دارایی صندوق ذخیره ارزی کویت در سال مالی گذشته 157 میلیارد دینار  بوده  و به لحاظ سرمایه گذاری در شرایط مناسبی قرار دارد، هرچند کارشناسان نسبت به وابستگی کامل به آن هشدار داده اند.

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟