شاهزاده سلطان بن‌سلمان مشاور ویژه پادشاه سعودی شد

 
در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
پادشاه عربستان سعودی با صدور هشت حکم سلطنتی، افرادی را در جایگاه‌های مدیریتی این کشور منصوب کرد

سلمان بن عبدالعزیز آل‌سعود، پادشاه عربستان سعودی با صدور یک فرمان سلطنتی، فرزندش، شاهزاده سلطان بن سلمان را در جایگاه مشاور ویژه خود منصوب کرد.

براساس فرمان سلطنتی ملک سلمان که روز دوشنبه، سیزدهم اردیبهشت‌ماه، صادر و در خبرگزاری رسمی عربستان سعودی، واس، منتشر شده است، شاهزاده سلطان بن سلمان، در جایگاه مشاور ویژه پادشاه منصوب شده است. در این حکم آمده است که این جایگاه در درجه وزیر است.

در عربستان سعودی به‌جز وزرایی که ریاست وزارت‌خانه‌های کشور را برعهده دارند، تعدادی «وزیر دولت» نیز در کابینه حضور دارند که در هیئت وزرا حق رأی دارند، اما وزارت‌خانه‌ای زیر نظرشان نیست.  این افراد به‌طور مستقیم با رئیس مجلس وزیران، یعنی پادشاه عربستان سعودی، در ارتباط‌اند.  

علاوه‌بر این، ملک سلمان در همین حکم، شاهزاده سلطان بن سلمان را به‌عنوان رئیس هیئت امنای بنیاد خیریه غیرانتفاعی ملک‌سلمان نیز منصوب کرده است.  

 

شاهزاده سلطان بن سلمان پیش از این، از سال ۲۰۱۸ و تأسیس سازمان فضایی عربستان سعودی،  رئیس هیئت‌مدیره این سازمان بود. او نخستین فضانورد مسلمان و اولین عضو یک خانواده سلطنتی . نخستین عرب بود که به فضا سفر کرد و در سال ۱۹۸۵ با فضاپیمای دیسکاوری آمریکا به دور کره زمین گشت.

پادشاه عربستان سعودی، هم‌زمان روز دوشنبه، در هفت حکم سلطنتی دیگر نیز افرادی را در جایگاه‌های مدیریتی مختلف آن کشور منصوب کرد. 

براساس این احکام، فیصل بن‌فاضل بن‌محسن الابراهیم به‌عنوان وزیر اقتصاد و برنامه‌ریزی عربستان سعودی و عبدالله بن عامر الصواح به‌عنوان رئیس هیئت‌مدیره سازمان فضایی این کشور منصوب شدند. 

ملک‌ سلمان همچنین در یک فرمان سلطنتی دیگر، احمد بن محمد بن احمد العیسی را از ریاست هیئت‌مدیره کمیته ارزیابی آموزش‌وپرورش برکنار و خالد بن عبدالله السبتی را جایگزین او کرد. 

خالد بن عبدالله السبتی همچنین براساس حکمی دیگر  به‌عنوان مشاور دبیرخانه عمومی شورای وزیران نیز منصوب شده و در درجه وزیر قرار گرفته است. 

براساس دیگر احکام پادشاه عربستان سعودی، احمد بن محمد بن علی الصویان، ایمان بنت هباس بن سلطان المطیری و بدر بن عبدالمحسن بن عبدالله بن هداب، به‌ترتیب به‌عنوان رئیس کمیته دولت دیجیتال، معاون وزیر بازرگانی و دستیار وزیر بازرگانی منصوب شدند.

منبع:https://www.independentpersian.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟