اتحادیه اروپا فهرست سیاه شرکت‌های مظنون به قاچاق انسان به مرزهای اروپایی را آماده کرد 

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه ۲۳ نوامبر (دو آذر) یک فهرست سیاه از شرکت‌های حمل و نقل که مظنون به کمک به افراد برای ورود بدون مجوز به محدوده اتحادیه اروپا هستند تنظیم کرد. این فهرست بخشی از اقدامات جدید این نهاد برای مقابله با آنچه انتقال برنامه‌ریزی شده مهاجران به سمت مرزهای اتحادیه اتحادیه اروپا از سوی بلاروس عنوان می‌شود است.

مقامات اتحادیه اروپا ادعا می‌کنند که الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس که از تحریم‌های اروپا علیه کشورش خشمگین است هزاران مهاجر را با وعده کمک برای رسیدن به اروپای غربی فریب داده است و آن‌ها را با خطوط هوایی ابتدا به بلاروس می‌آورد و سپس راهی مرزهای اتحادیه اروپا می‌کند.

طبق آمار اتحادیه اروپا، در سال جاری حدود ۸ هزار مهاجر از بلاروس وارد ۲۷ کشور اتحادیه اروپا شده‌اند. اغلب این مهاجران از طریق لهستان، لیتوانی و لتونی از مرز عبور کرده‌اند هرچند تلاش‌هایی برای جلوگیری از عبور آن‌ها در جریان است.

کمیسیون اروپا، بازوی اجرایی اتحادیه اروپا گفت که این فهرست سیاه شامل هر شرکت هوایی، زمینی یا دریایی است که در «قاچاق افراد به اتحادیه اروپا دست دارند یا آن را تسهیل کرده‌اند.»

این اقدام باعث می‌شود که این شرکت‌ها نتوانند در بازار اروپا فعالیتی داشته باشند و باعث تعلیق یا لغو مجوزهای آن‌ها می‌شود و از سوی دیگر از سوخت‌گیری یا انجام تعمیرات آن‌ها در اتحادیه اروپا ممانعت به عمل می‌آید و آن‌ها را از عبور و مرور یا پرواز بر فراز کشورهای اتحادیه اروپا منع می‌کند. همچنین از توقف کشتی‌های این شرکت‌ها در بنادر اروپایی جلوگیری می‌شود.

بسیاری از مهاجرانی که به مرز لهستان با بلاروس می‌رسند از عراق می‌آیند اما پروازهای مستقیم از بغداد پس از تهدید اتحادیه اروپا مبنی بر اعمال محدودیت‌های شدیدتر روادید برای مقامات عراقی متوقف شده است.

 

 

منبع:https://per.euronews.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟