جزئیاتی از قرارداد ساخت فرودگاه ناصریه با شرکت چینی

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
 سفارت چین در بغداد با انتشار بیانیه‌ای جزئیاتی از قرارداد ساخت فرودگاه بین‌المللی ناصریه در استان ذی‌قار را منتشر کرد.

در این بیانیه آمده که این قرارداد میان دولت عراق و به نمایندگی از آن سازمان هواپیمایی مسافری و شرکت چینی مهندسی زیرساخت که شرکتی با مسئولیت محدود است و با حضور نخست‌وزیر عراق و سفیر چین در بغداد امضا شده است.

این بیانیه افزوده که این پروژه 367 میلیون دلار هزینه دارد که شامل ساخت ساختمان جدید و برج مراقبت و ساختمان‌ها نگهداری بار و جاده‌ای به طول 25 کیلومتر برای متصل کردن فرودگاه به مرکز ناصریه و ساخت آشیانه هواپیماها می‌شود.

در این بیانیه تأکید شده که این اولین پروژه‌ای است که این شرکت چینی در عراق اجرا می‌کند و افزوده که این پروژه اهمیت بسیاری برای تقویت زیرساخت‌های عراق و تأمین فرصت‌های شغلی در مناطق جنوبی عراق دارد.

 روز گذشته  «احمد الخفاجی»، استاندار ذی‌قار (مرکز آن: ناصریه) از واگذاری رسمی پروژه نوسازی فرودگاه بین‌المللی ناصریه به یک شرکت چینی خبر داد.

براساس بیانیه رسمی دفتر استاندار ذی‌قار، واگذاری این پروژه به شرکت چینی به تأیید و امضای نخست‌وزیر و دبیر هیئت دولت و رئیس کمیسیون خدمات مجلس عراق رسیده است.

این بیانیه افزوده که این پروژه با سرمایه‌گذاری شرکت خارجی اجرا می‌شود و از بزرگ‌ترین پروژه‌های سرمایه‌گذاری در استان ذی‌قار و سرتاسر عراق است و می‌تواند صدها فرصت شغلی برای اهالی استان ایجاد کند.

همزمان دفتر نخست‌وزیر عراق از برگزاری مراسم امضای قرارداد نوسازی فرودگاه ناصریه میان دولت عراق و دولت چین خبر داد.

براساس بیانیه رسمی دفتر نخست‌وزیر عراق، از طرف عراق رئیس سازمان هواپیمایی مسافربری و طرف چین «جین کیو» مدیر شرکت چینی مهندسی تأسیساتی این قرارداد را امضا کردند.

فرودگاه بین‌المللی ناصریه در زمان رژیم بعث و تا 2011 یک پایگاه نظامی هوایی و بزرگ‌ترین پایگاهی بود که نیروهای امریکایی در آن حضور داشتند.

در سال 2021 دولت عراق مجوز استفاده از باند این فرودگاه برای پروازهای مسافربری را صادر کرد و این فرودگاه مسافربری در سال 2017 افتتاح شد اما به علت سوءمدیریت و عدم توسعه زیرساخت‌های فرودگاهی نتوانست به فعالیت خود ادامه دهد.

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟