رویترز: عربستان و امارات در پی کاهش تنش با ایران خارج از برجام

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
چند مقام عربستان و اماراتی از تماس‌های مقامات این دو کشور با ایران برای کاستن از تنش و همراهی با روند احیای توافق هسته‌ای خبر دادند.

چند مقام عربستان و اماراتی از تماس‌های مقامات این دو کشور با ایران برای کاستن از تنش و همراهی با روند احیای توافق هسته‌ای خبر دادند.

این مقامات به خبرگزاری «رویترز» گفته‌اند که مقاماتی در کشورهای شورای همکاری در آغاز مطالباتی درباره پیوستن به روند مذاکرات وین برای بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران مطرح کردند اما ایران با  قاطعیت به این مطالبات واکنش منفی نشان داد.

به گزارش «رویترز» دو مقام مطلع تأکید کرده‌اند که عربستان به جای آنکه منتظر نتایج مذاکرات وین بماند به پیشنهاد بغداد برای مذاکرات مستقیم با ریاض پاسخ مثبت داد و این مذاکرات از ماه آوریل گذشته آغاز شد.

این گزارش افزوده که یک مقام منطقه‌ای تأکید کرده که امارات نیز در تماس دائم با ایران برای کاهش تنش است و این تماس‌ها به خصوص بعد از حمله به نفتکش‌ها در نزدیکی سواحل امارات در سال 2019 افزایش یافته است.

این منبع تأکید کرده که در شرایط کنونی و مشکلات ناشی از شیوع کووید ـ 19، این کشورها بیش از هر چیز به مسائل اقتصادی فکر می‌کنند و امنیت موضوعی مهم برای این منظور است.

به گفته این منبع، از نظر مقامات این کشورها هر گونه توافقی با ایران بهتر از نبود توافق است و این کشورها امیدوارند که امریکا همچنان اهرم‌های خود برای اعمال فشار بر ایران جهت مهار گروه‌های وابسته به آن را حفظ کند.

«یوسف العتیبه»، سفیر امارات در واشنگتن، اخیرا تأکید کرد که امارات خواستار هم‌زیستی مسالمت‌آمیز با ایران به دور از هر تنشی است.

 

 

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟