فاجعه سیل در آلمان؛ بحث برسر تغییرات اقلیمی و حفاظت از شهروندان

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در بازدید از مناطق سیل زده، ابعاد ویرانی‌ها را غیر قابل باور خواند و خواستار سرعت در مبارزه با تغییرات اقلیمی شد. حال بحث بر سر مکانیزم‌های حفاظت از شهروندان نیز بالا گرفته است.

 

تغییرات اقلیمی بر شدت رویدادها و مخاطرات مربوط به آب و هوا افزوده است: بارندگی‌ها سیل‌آساتر، طوفان‌ها سهمگین‌تر و گرما و خشکسالی فزونتر و دوره‌های آن طولانی‌تر شده است.

سیل اخیر، حجم بارش‌ها و سرعت روان‌شدن سیل و خسارات ناشی از آن زنگ خطر را برای سیاستمداران آلمانی به صدا درآورده است.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در بازدید از مناطق سیل زده گفت :«ما باید بر سرعت اقداماتمان در مبارزه با تغییرات اقلیمی بیافزایم». او افزود:«آلمان باید تلاش بیشتری در تطبیق خود با روند گرمایش زمین انجام دهد».

اولاف شولتس، وزیر دارایی آلمان و کاندیدای صدر اعظمی حزب سوسیال دمکرات در انتخابات آتی نیز به همراه مارکوس زودر، نخست وزیر ایالت بایرن از مناطق سیل زده در این ایالت بازدید کردند.

شولتس گفت :«این فاجعه رابطه مستقیم با تغییرات اقلیمی ساخته دست بشر دارد». زودر نیز تاکید کرد “طبیعت در روزهای اخیر چشمان ما را به نحوی باورنکردنی باز کرد».

 

پیامدهای سیل در آلمان

آنه اشپیگل، وزیر محیط زیست در ایالت رایلند فالس از حزب سبزها معتقد است که اروپای مرکزی در سال‌های آینده با فاجعه‌های طبیعی بیشتری دست و پنجه نرم خواهد کرد. او افزود :«این موضوع بسیار نگران کننده است و سیاستمداران و مردم باید خود را برای آن آماده کنند. نحوه استفاده از زمین‌ها و ساخت و ساز باید مورد بازبینی قرار گیرد و با تغییرات اقلیمی هماهنگ شود.»

اشپیگل افزود: «با این حال هیچ کانسپت و طرح و برنامه مقابله با سیل در برابر آن چه که در ایالت‌های نورد راین وست فالن و راینلند فالس اتفاق افتاد نیز جواب‌گو نخواهد بود».

همزمان آرمین لاشت، نخست وزیر ایالت سیل زده “نورد راین وست فالن” به همراه هورست زه‌هوفر، وزیر کشور آلمان خواستار تقویت زیرساختارها و بهبود بیشتر سیستم اعلام خطر به شهروندان شده‌اند. لاشت با تاکید گفت :«باید بررسی کرد که چگونه می‌توان سیستم اعلام خطر به شهروندان در شرایط فاجعه و بلایای طبیعی را بهبود بخشید».

آرمین شوستر، رئیس اداره حفاظت از شهروندان و امدادرسانی گفت در هنگام وقوع سیل “سنسورهای سنجش آب ۱۵۰ هشدار در مورد وقوع سیل” ارسال کرده‌اند و ما در حال حاضر با یک بودجه ۹۰ میلیون یورویی در حال ترکیب سیستم “اپ” هشدار در تلفن‌های همراه با شبکه آژیرهای اعلام خطر در مناطق شهری هستیم. او افزود :«این فاجعه نشان داد قطع شدن برق و از کار افتادن آنتن‌ها منجر به از کارافتادن “اپ‌”های هشدار در تلفن‌های همراه شده است.»

سیل در مناطق غرب آلمان علاوه بر ویرانی‌ها و خسارات سنگین ۱۵۹ کشته و صدها نفر زخمی برجای گذاشت. هنوز هم شمار زیاد مفقود الاثر هستند.

 

 

 

منبع:https://www.dw.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟