ترکیه با خرید تسلیحات جدید از روسیه مشمول تحریم‌های بیشتری می‌شود

 
در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
 ایالات متحده آمریکا ترکیه را به اتهام رفتار بی ثبات کننده از جمله خرید سامانه پدافند موشکی از روسیه به تحریم‌های بیشتر تهدید کرد.

به گزارش العربیه، ایالات متحده آمریکا ترکیه را تهدید کرد که در پی رفتار بی ثبات کننده آنکارا از جمله خرید سامانه‌های پدافند موشکی از روسیه، تحریم‌های بیشتری علیه این کشور وضع خواهد کرد.

در همین ارتباط، «ویکتوریا نولاند» معاون وزیر خارجه ایالات متحده در امور سیاسی در جلسه استماع کمیته فرعی سنا گفت: «ما به مخالفت خود با خرید و استقرار سامانه پدافند موشکی اس -۴۰۰ روسیه از سوی ترکیه ادامه می‌دهیم و روشن کرده‌ایم که هرگونه خرید تسلیحاتی عمده و جدید از روسیه با خطر وضع تحریم‌های بیشتر همراه خواهد بود».

نولاند که در برابر کمیته روابط خارجه مجلس سنا پیرامون سیاست آمریکا در قبال ترکیه صحبت می‌کرد، احتمال تعلیق آنکارا از برنامه جت جنگنده اف -۳۵ را دو برابر برآورد کرد و گفت که فروش و تولید مشترک اف -۳۵ همچنان معلق خواهد ماند.

گفتنی است که حدود ۹۰۰ قطعه یدکی هواپیمای اف -۳۵ در ترکیه تولید می‌شد. اما به گفته سناتور «جیم ریش»، «تولید این قطعات به کمترین میزان کاهش یافته و در نهایت از دور خارج خواهد شد».

 

 

منبع:http://www.russiaviewer.ru

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟