همکاری اسرائیل و امارات در ماموریت سفر به ماه

 
در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

سازمان غیرانتفاعی اسرائیلی «اسپیس‌ایل» اعلام کرد که در ماموریت سفر به ماه با شرکت هوش مصنوعی و فناوری کلاود موسوم به «جی۴۲» در ابوظبی همکاری خواهد کرد.

پروژه سفر به ماه اسپیس‌ایل که «برشیت۲» نام دارد، از حمایت صنایع هواوفضای اسرائیل و سازمان فضانوردی اسرائیل در وزارت علوم و فناوری این کشور برخوردار است.

دو سال پیش، اولین پروژه اسپیس‌ایل- برشیت۱ شکست خورد و فضاپیمای آن بر سطح ماه متلاشی شد اما این نهاد که بودجه‌ آن را دولت اسرائیل تامین می‌کند، پیش‌تر و در ماه جاری میلادی اعلام کرد که برای دومین تلاش و ماموریت سفر به ماه توانسته است ۷۰ میلیون دلار بودجه اختصاص دهد.

موریس کان، میلیاردر اسرائیلی و بنیان‌گذار و مدیر اسپیس‌ایل، در بیانیه‌ای گفت که در سفر اخیرش به امارات متحده عربی، درباره ماموریت سفر به ماه با مقام‌های ارشد و کارآفرینان آن کشور گفت‌وگو کرده است.

 

او در گفت‌وگو با اورشلیم‌پست گفته است که کاوشگر برشیت۲ اواسط سال ۲۰۲۴ پرتاب خواهد شد.

او درباره نحوه همکاری امارات در برنامه سفر به ماه اسرائیل، گفت: «اگر بتوانیم برنامه‌ای را تنظیم کنیم که ترکیبی از اسرائیل و جهان عرب باشد، عالی می‌شود.»

او گفته بود در صورتی که ماموریت اسپیس‌ایل با هر برنامه‌ای در امارات مطابقت داشته باشد، از این همکاری استقبال می‌کند. اسرائیل و امارات متحده عربی در سپتامبر ۲۰۲۰ با میانجی‌گری دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، پیمان عادی‌سازی مناسبات دو کشور را امضا کردند.

کشور امارات در سال ۲۰۲۱ با فرستادن فضاپیمای امل (امید) که در مدار مریخ قرار گرفته است و داده‌های آب‌وهوای سیاره سرخ را جمع‌آوری می‌کند، اولین کشور عرب بود که به مریخ رسید.

پروژه برشیت۲ در دسامبر ۲۰۱۹ آغاز و هزینه آن ۱۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.

منبع:https://www.independentpersian.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟