مسکو: هرگز از مبادلات گازی به‌عنوان سلاح استفاده نمی‌کنیم

 
در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرد که دولت متبوعش هرگز از منابع انرژی و انتقال گاز به عنوان سلاحی برای پیشبرد اهداف خود استفاده نکرده و در آینده نیز چنین نخواهد کرد.

به گزارش ریانووستی، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در نشست خبری هفتگی خود اعلام کرد که دولت روسیه هرگز از منابع انرژی و ظرفیت‌‌ عظیم انتقال گاز به دیگر کشورها، به عنوان سلاح استفاده نمی‌کند.

ماریا زاخارووا در واکنش به ادعاهای برخی قانونگذاران آمریکایی مبنی بر اینکه روسیه از ظرفیت‌های خود در حوزه انرژی و انتقال گاز -از جمله خط لوله گازی نورد استریم 2- به عنوان سلاحی برای اعمال فشار بر کشورهای اروپایی استفاده می‌کند، اظهار داشت: «فدراسیون روسیه هرگز از ذخایر انرژی خود به عنوان سلاح استفاده نکرده و قصد ندارد در آینده چنین کاری انجام دهد.»

وی افزود: «فدراسیون روسیه همواره حامی سیاست‌زدایی از همکاری‌ها در حوزه انرژی بوده است. ما هرگز دنبال این نبوده‌ایم که صادرات گاز به اوکراین یا از طریق اوکراین را قطع کنیم. این مسئله ماهیتی کاملاً تجاری دارد و منحصراً به نهادهای اقتصادی مربوط می‌شود.»

روز چهارشنبه «ویکتوریا نولاند» معاون وزیر امور خارجه آمریکا به کمیته روابط خارجی کنگره این کشور اطلاع داد که آمریکا و آلمان به توافقی برای پایان دادن به مناقشات بر سر پروژه گازی نورد استریم 2 دست یافته‌اند؛ توافقی که به گفته وی امکان تکمیل شدن این پروژه گازی عظیم را بدون تحریم‌های یکجانبه آمریکا فراهم می‌کند.

این مقام وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اظهار نگرانی نمایندگان کنگره از اجرای این پروژه عظیم گازی -که به گفته آمریکایی‌ها باعث وابستگی شدید آلمان به روسیه در حوزه انرژی خواهد شد و امکان بهره‌برداری سیاسی روسیه از این وابستگی را فراهم خواهد کرد- اعلام کرد که واشنگتن و برلین توافق کرده اند که اگر روسیه از خط لوله نورد استریم 2 به عنوان سلاح سیاسی استفاده کند، تحریم‌هایی علیه شرکت‌های روسی و آلمانی فعال در این پروژه وضع شود.

 

 

 

 

منبع:http://www.russiaviewer.ru

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟