آغاز گشت‌های شبانه ارتش و پیشمرگه برای تامین امنیت فرودگاه اربیل

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
آغاز گشت‌های شبانه ارتش و پیشمرگه برای تامین امنیت فرودگاه اربیل
گشت های مشترک ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه اقلیم کردستان، برای تامین امنیت فرودگاه اربیل و جلوگیری از هرگونه حمله احتمالی آغاز بکار کردند.

 یک مسئول نظامی عراق گفت ارتش عراق و پیشمرگه اقلیم کردستان، گشت های شبانه در مناطق نزدیک به اربیل که دارای خلأهای امنیتی است را برای تامین امنیت فرودگاه بین المللی اربیل و جلوگیری از تکرار حمله به آن آغاز کردند.

پیش از این و در شب شنبه و بامداد یکشنبه فرودگاه بین المللی اربیل با دو پهپاد هدف حمله قرار گرفت.

این حمله موجب مذاکرات نظامی بین بغداد و اربیل برای افزایش هماهنگی و همکاری در جهت جلوگیری از تکرار این حملات شد و به گفته یک مسئول دیگر در دولت عراق، مراکز نظامی مشترکی که از ارتش عراق و پیشمرگه در مناطق نزدیک به اربیل تشکیل شد، گشت های شبانه خود را برای کنترل امنیت در این مناطق آغاز کردند.

وی که نخواست نامش فاش شود در گفت وگویی با پایگاه خبری العربی الجدید گفت: این گشت ها در روز نیز فعالیت می کنند اما فعالیت آنها در شب از طریق استقرار در محورهای مشخص شده برای نظارت، رصد و حمله احتمالی افزایش می یابد.

این مسئول در دولت عراق افزود که این استراتژی مبتنی بر داده های اطلاعاتی روزانه است و در خنثی سازی حملات احتمالی نقش دارد.

در همین راستا، «ایوب الربیعی»، عضو کمیسیون امنیت پارلمان عراق گفت: اتاق اطلاعاتی مشترکی بین بغداد و اربیل با حضور ارتش و پیشمرگه تشکیل شد که ماموریت آن تعقیب افراد تحت تعقیب و از بین بردن هسته های خفته تروریستی است.

وی در ادامه افزود: این اتاق مشترک در سایه چالش های امنیتی کنونی در عراق تشکیل شد که بالاترین سطح هماهنگی اطلاعاتی برای تعقیب افراد تحت تعقیب و از بین بردن هسته های خفته گروه های افراطی را نیازمند است.

پیش از این برخی مقامات در بغداد و اربیل تاکید کردند که حمله اخیر به فرودگاه بین المللی اربیل، همکاری نظامی بین ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه اقلیم کردستان برای پرکردن خلأهای امنیتی در مناطق مورد مناقشه را تسریع خواهد کرد.

یک مسئول در دولت عراق گفته بود سران اقلیم کردستان در تماس تلفنی با «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق درباره حملات مجدد به فرودگاه اربیل گفت وگو کردند و الکاظمی وعده هماهنگی با دولت اقلیم کردستان برای تحقیقات درخصوص این حادثه را داد.

وی در گفت وگویی با العربی الجدید افزوده بود که دو طرف در این تماس بر اهمیت تقویت همکاری نظامی مشترک بین ارتش عراق و پیشمرگه در آینده به خصوص در مناطق مورد مناقشه که مجددا از آن برای حمله به اربیل استفاده شد، تاکید کردند.

به گفته این مسئول در دولت عراق، الکاظمی به مسئولان وزارت دفاع عراق دستور داد، امکان تشکیل مراکز امنیتی مشترک برای پرکردن خلأهای امنیتی در مناطق مورد مناقشه را بررسی کنند.

 

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟