موج حملات هواداران مقتدی صدر به نماینده ای که وی را «منافق» خواند

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
موج حملات هواداران مقتدی صدر به نماینده ای که وی را «منافق» خواند

«باسم خشان» گفت که معتقد است اظهارات صدر درباره اصلاح‌طلبی نفاقی بیش نیست چون او مدعی اصلاح چیزی است که خود بخش مهمی از آن بوده و هست.

 اظهارات «باسم خشان»، نماینده مجلس عراق، در انتقاد از رهبر جریان صدر موجب شده که موجی از حملات ازجانب هواداران صدر علیه وی شکل بگیرد و نمایندگان جریان صدر او را به «اهانت به نمادهای ملی» متهم کند.

خشان که روز یکشنبه در یک برنامه تلویزیونی دربرابر «عدی العوادی»، نماینده ائتلاف سائرون (وابسته به صدر) حاضر شده بود در سخنان خود «مقتدی صدر» را خطاب قرار داد و گفت: «تو مدعی اصلاحی اما این ادعا منافقانه است». در پی آن العوادی سخنان خشان را قطع کرده و به شدت به او تاخت در حدی که برنامه عملا به درگیری لفظی آن دو تبدیل شد.

باسم خشان در گفت‌وگو با پایگاه عراقی «العالم الجدید» تأکید کرد که مواضعش درباره صدر همان است که در آن گفت‌وگوی تلویزیونی مطرح کرده و افزود که معتقد است که اظهارات صدر درباره اصلاح‌طلبی نفاقی بیش نیست چون او مدعی اصلاح چیزی است که خود بخش مهمی از آن بوده و هست و افزود که صدر همه جا می‌گوید هیچ دولتی بدون اجازه وی بر سر کار نمی‌آید، اگر این طور است چرا تا کنون کاری برای اصلاح نکرده است.

او افزود که تا کنون حملات علیه وی به مرحله «تهدید» نرسیده و تأکید کرد که احساس خطر نمی‌کند و تأکید کرد که هواداران صدر «حق دارند که از من شکایت کنند اما هم صدر و هم هوادارانش می‌دانند که حرف‌های من حرف همه ملت عراق است».

این نماینده مجلس گفت که کسی که حاضر نیست نقد بپذیرد بهتر است وارد وادی سیاست نشود و افزود که همه سیاست‌مداران عراقی در معرض حملات بسیار سخت‌تری قرار گرفتند «مثلا سیدعمار الحکیم به بارگاه پدر و عمویش حمله شد اما با موضوع به صورت شخصی برخورد نکرد».

خشان افزود که جریان صدر با این نحوه رفتارشان نشان دادند که از عقب‌مانده هم بدترند و باید خودشان را به روز کنند یا انزوا پیشه کنند و طوری رفتار نکنند «که انگار دین و خدای خودشان را دارند و کسی نباید درباره عقایدشان حرفی بزند».

او همچنین تأکید کرد که بعد از پایان پخش زنده برنامه، عدی العوادی یک سیلی به صورت او زده که باعث خون‌دماغ شدنش شده است.

پس از این برنامه، هواداران صدر در شبکه‌های اجتماعی موجی بزرگ علیه خشان راه انداختند و از او خواستند که عذرخواهی کند، ضمن اینکه تعدادی نیز دربرابر منزل مسکونی وی در سماوه تجمع کردند.

مقتدی صدر در واکنش به این حوادث، با انتشار توئیت کوتاهی نوشت: «جریان صدر خانواده من‌اند».

همزمان «ریاض المسعودی» از سران جریان صدر، تأکید کرد که «کسی تردید ندارد که مقتدی صدر چیزی بیش از یک سیاستمدار و یک نماد ملی و دینی است و اهانت به او مصداق اهانت به نمادهای ملی است که قانون اساسی برای آن جرم تعیین کرده است».

وی افزود: «این اهانت موجب شکاف در وحدت ملی کشور می‌شود و برای همین مصداق جرایم تروریستی هم هست».

 

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟